HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: czerwiec na zielono

Czerwiec, to kolejny miesiąc, w którym zanotowaliśmy wzrost dynamiki sprzedaży: 9,91%. Choć jest on mniejszy niż w maju to jasno pokazuje, że cały czas utrzymuje się tendencja powrotu do „normalności”. Oczywiście to ten „suchy” wynik jest tylko bazową informacją, do której trzeba dodawać pozostałe czynniki, takie choćby jak inflacja.

Barometr rynku outdoor, czerwiec 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, czerwiec 2021 (rys. 4outdoor.pl)

Czerwiec był też pierwszym miesiącem, w którym nie obowiązywały zamknięcia galerii handlowych – wszystkie sklepy w tego rodzaju placówkach otwarto 4 maja. Dlatego podajemy, najprawdopodobniej po raz ostatni, odniesienie dynamiki również do analogicznego miesiąca w 2019 roku, które wyniosło 16,4% na plusie.

Ciekawostką niech będzie fakt, że mniej więcej podobny wzrost dynamiki (względem 2020) zanotował również GUS w zakresie sprzedaży detalicznej:

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2021 r. była wyższa niż przed rokiem o 8,6% (wobec spadku o 1,3% w czerwcu 2020 r.). W porównaniu z majem 2021 r. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,5%. […]

W czerwcu 2021 r. największy wzrost sprzedaży detalicznej (w cenach stałych) w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. odnotowały podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą, obuwiem (o 22,3% wobec spadku o 3,7% przed rokiem).

Warto zaznaczyć, że pogoda w czerwcu nie do końca wpisała się w najlepszy dla branży model „czasem słońce, czasem deszcze”. Średnia obszarowa temperatura była o 2,5°C wyższa od średniej wieloletniej, a tegoroczny czerwiec należy zaliczyć do miesięcy ekstremalnie ciepłych.

Tradycyjnie już na czerwiec przypada początek wyjazdów wakacyjnych. W tym roku więcej osób (dzięki choćby szczepieniom) zdecydowało się na wyjazdy zagraniczne, ale czy ten trend pomógł w sprzedaży bardziej specjalistycznego sprzętu (wyjazdy w góry typu alpejskiego) dowiemy się raczej z wyników lipca i sierpnia.

 

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0