HomeNowości z rynkuEkologia / Zrównoważony rozwój

Royal Robins – postępowanie we właściwy sposób może zapoczątkować wielkie zmiany

Royal i Liz Robbinsowie to prawdziwe legendy świata wspinaczkowego lat 60. Należeli do grupy osób, które stały za powstaniem idei czystego wspinania, czyli zestawu praktyk pozwalających pokonywać duże ściany w Sierra Nevada bez uszkadzania skał poprzez osadzanie stałych punktów asekuracyjnych. W 1967 roku małżeństwo dokonało legendarnego, pierwszego przejścia drogi Nutcracker Suite, używając kości i nowatorskich jak na owe czasy technik wspinaczkowych. Ich śladami poszły kolejne pokolenia wspinaczy, a historia Robbinsów jest jasnym dowodem na to, że nawet drobne działania mogą prowadzić do ogromnych zmian. Postępowanie we właściwy sposób i szacunek wobec środowiska naturalnego to wartości, którymi od samego początku kieruje się stworzona przez nich marka Royal Robbins.

Kolekcja Royal Robins

Royal Robbins jako część Fenix Outdoor International AG jest sygnatariuszem Karty Działań Przemysłu Modowego na rzecz Klimatu, przygotowanej pod egidą Organizacji Narodów Zjednoczonych. Firma zobowiązała się tym samym do podjęcia działań, które pozwolą osiągnąć wspólny dla całej branży cel, jakim jest redukcja emisji gazów cieplarnianych o 30% do 2030 roku. Ponadto sygnatariusze zadeklarowali współpracę w zakresie opracowania rozwiązań prowadzących do dekarbonizacji przemysłu odzieżowego oraz dzielenia się narzędziami lub zasobami, które pozwolą całej branży zmniejszyć wpływ na środowisko.

W przypadku branży odzieżowej duża część negatywnego wpływu na środowisko związana jest z procesem wytwarzania włókien i materiałów. Właśnie dlatego, zmiana w tym zakresie, zwłaszcza jeżeli chodzi o najczęściej wykorzystywane surowce, może przynieść największe efekty przy realizacji założonych celów.

Korzystając z narzędzi dostępnych dzięki członkostwu w Sustainable Apparel Coalition i Textile Exchange, firma Royal Robbins określiła bazowy poziom wykorzystania głównych materiałów. Opierając się z kolei na Indeksie Zrównoważonego Rozwoju Materiałów Higg Index, marka oceniła wpływ kluczowych surowców na środowisko oraz zidentyfikowała materiały preferowane, o najmniejszym oddziaływaniu. Dzięki dogłębnej analizie możliwe było stworzenie Strategii Preferowanych Materiałów, która pozwala na zmniejszenie wpływu procesu produkcji odzieży na przyrodę, przy jednoczesnym zachowaniu najlepszych właściwości technicznych. Strategia marki zakłada wykorzystanie włókien i substancji pochodzenia organicznego, materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu, o dużej trwałości oraz produkowanych przy użyciu innowacyjnych technik, takich jak na przykład:

  • poliester z recyklingu wykonany w 100% z przetworzonych plastikowych butelek po wodzie, z którego stworzona została cała linia Royal Robbins Expedition II,
  • włókna z konopi, które mają właściwości zapobiegające powstawaniu nieprzyjemnych zapachów, odprowadzają wilgoć, są oddychające i trwałe; krzaki konopi są odporne na szkodniki i bardzo wytrzymałe, co zmniejsza potrzebę stosowania szkodliwych nawozów i pestycydów, ponadto ich systemy korzeniowe zapobiegają erozji i są przyjazne dla zdrowia gleby,
  • bawełna organiczna uprawiana bez użycia pestycydów i herbicydów,
  • wełna od dostawców, którzy postępują zgodnie z polityką marki dotyczącą dobrostanu zwierząt i poświadczają, że cała wełna merynosów jest pozyskiwana bez stosowania mulesingu,
  • TENCEL Lyocell wykonany z drewna i masy celulozowej z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, posiadających certyfikat FSC; produkowany on jest przy bardzo niewielkim wpływie na środowisko naturalne w procesach, w których woda używana jest więcej niż raz, a rozpuszczalniki są ponownie wykorzystywane przy wskaźniku odzyskiwalności wynoszącym ponad 99%.

Royal Robbins stara się również eliminować niebezpieczne substancje chemiczne z produktów i procesów produkcyjnych. Wytyczne dotyczące chemikaliów oraz lista zakazanych substancji wskazują wszystkie zabronione i niebezpieczne substancje, które nie mogą być stosowane do wytwarzania produktów marki. Całość wodoodpornych i hydrofobowych wykończeń w produktach marki jest wolna od fluoru. Marka to ponadto partner systemu Bluesign i stosuje tkaniny wykonane z użyciem substancji chemicznych oraz surowców, które spełniają najwyższy poziom bezpieczeństwa dla konsumentów, a także są produkowane przy minimalnym wpływie na ludzi i środowisko.

Etos wspinaczkowy Royala polegał na pozostawianiu po sobie jak najmniejszych śladów. Wspólnie z Liz wprowadził tę ideę w życie, używając jedynie możliwych do usunięcia elementów podczas pierwszego wejścia na Nutcracker Suite. Royal i Liz zaszczepili w Royal Robbins przekonanie, że sposób dotarcia na szczyt jest tak samo ważny, jak samo jego osiągniecie. To podejście przyświeca obecnie marce na drodze do zrównoważonego rozwoju.

Artykuł sponsorowany

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0