HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: sierpień na plusie, ale niewielkim

Kolejny miesiąc z wynikiem dodatnim przy obecnej koniunkturze można rozpatrywać w kategorii pozytywów. Jednak po raz kolejny rozbieżności w sprzedaży poszczególnych sklepów biorących udział w badaniu są bardzo duże. Uśredniona sprzedaż rok do roku utrzymała się jeszcze nad kreską, jednak widać już spowolnienie dynamiki.

Barometr rynku outdoor, sierpień 2022 (rys. 4outdoor.pl)

Barometr rynku outdoor, sierpień 2022 (rys. 4outdoor.pl)

W sierpniu 2022 roku średnia sprzedaż sklepów w naszej branży wzrosła o 4 proc. W stosunku do analogicznego miesiąca w roku ubiegłym. Niektóre sklepy biorące udział w badaniu zanotowały nawet dwucyfrowe wzrosty, co oczywiście oznacza, że w tym samym czasie inni zanotowali duże spadki.

Wydaje się, że klienci naszej branży reagują wolniej na zmiany koniunktury, co prawdopodobnie w dużej mierze wiąże się z niezłą sytuacją materialną tych osób, a także charakterystycznym podejściem pasjonatów do swoich ulubionych aktywności. Trudno jednak przewidzieć, jak długo ta dość optymistyczna sytuacja może się utrzymać. Ostatnie trzy miesiące to jakby nie było stopniowe spowalnianie dynamiki sprzedaży.

Jesień zaczęła się dość szybko, zmienna pogoda, niskie temperatury i sporo opadów – to wszystko może sprzyjać sprzedaży odzieży i butów we wrześniu i w kolejnych miesiącach. Choć już teraz dochodzą do nas informacje o dość ostrożnym podejściu niektórych sklepów do odbioru jesiennych preorderów – rosną obawy o pomyślną odsprzedaż… Miejmy jednak nadzieję, że outdoor po raz kolejny dobrze sobie poradzi!

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
  • Crag Store (Kraków)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0