Zawirowania świąteczno-noworoczne spowodowały opóźnienie w naszych comiesięcznych raportach. Niemniej wracamy i to z dobrymi wiadomościami. Sprzedaż sklepów naszej branży w listopadzie ubiegłego roku wzrosła o 12,8 proc. w stosunku do analogicznego miesiąca w 2021 roku.
Na naszym wykresie wyraźnie widać stopniowe spowalnianie dynamiki sprzedaży od niemal rekordowego w zeszłym roku września, w którym wzrost dynamiki sprzedaży osiągnął 21,1 proc. Nadal jednak utrzymujemy się sporo nad kreską, a więc ostatni kwartał 2022 roku zanosi się na całkiem udany, a na pewno nieco lepszy niż analogiczny okres rok wcześniej.
Pogoda w ostatnich miesiącach raczej sprzyja branży. Co prawda życzylibyśmy sobie, żeby śnieg się utrzymał dłużej, a temperatury nie zawędrowały tak daleko na plus, ale deszczowy listopad i ówczesne zapowiedzi mrozów (nagły napad zimy trwał niecałe dwa tygodnie od 9 grudnia) mogły zmotywować część osób do szybkiego przeglądu i uzupełnienia garderoby.
Grudzień to okres zakupów świątecznych i przygotowań do pierwszych zimowych wyjazdów. Równocześnie zmiana aury zachęca bardziej do wyjazdu w skały niż na deski, w miastach jest niemal wiosennie… już niedługo wrócimy z wynikami sprzedaży w ostatnim miesiącu 2022 roku.
Red.
***
Sklepy biorące udział w badaniu:
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- Mammut (Kraków)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
- Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
- WGL (Poznań)
- Crag Store (Kraków)
KOMENTARZE