Rok nie rozpoczął się najlepiej, w styczniu notowaliśmy „tylko” nieznaczny spadek. Jednak wyniki jakie napłynęły z naszych sklepów nie pozostawiają złudzeń – luty przyniósł załamanie wynoszące -17,4%.
Sygnały o trudnej sytuacji sprzedażowej docierają do nas już od dłuższego czasu. Słaby grudzień podciął skrzydła wielu placówkom, wszak to jeden z najważniejszych sprzedażowo okresów w roku. Trochę lepszy wynik w styczniu nie zmienił niestety negatywnego trendu, który nasilił się podczas „feryjnego” lutego.
Spadek sprzedaży nastąpił – co się rzadko zdarza w naszym barometrze – prawie we wszystkich sklepach biorących udział w badaniu (plus osiągnęła tylko jedna placówka). Większość notowała również mocne, dwucyfrowe minusy. Zły wynik dotknął sklepy niezależnie od ich rodzaju.
Sprzedaż detaliczna za styczeń w bliskiej nam kategorii prezentowała się równie źle (GUS):
Spadek raportowały również jednostki sprzedające tekstylia, odzież, obuwie (o 24,7%) oraz meble, rtv, agd (o 16,8%).
Nie znamy jeszcze wyników inflacji, ani sprzedaży za luty. Jednak można się spodziewać, że nawet lepszy wyniki inflacji nie poprawi zbyt wiele w kondycji sklepów. W przypadku sprzedaży detalicznej nie należy spodziewać się rezultatu odbiegającego od „outdoorowego” lutowego załamania.
Redakcja
Źródło: Info własne, GUS
W naszym barometrze prezentowane są wyniki sprzedaży topowych sklepów outdoorowych w Polsce:
- Alpin Sklep (Warszawa)
- AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
- E-Pamir.pl (Kraków)
- sieć Mammut (9 sklepów)
- Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów, Poznań)
- Skalnik (2 sklepy, Wrocław)
- sieć The North Face (10 sklepów)
- TrekkerSport (Poznań)
- Woda Góry Las (Poznań)
- Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)
KOMENTARZE