Lifestyle Collection – przyszłość outdooru leży pomiędzy funkcjonalnością a modą, szczytami gór a życiem zawodowym

Miejski outdoor wkracza na wiodące targi we Friedrichshafen – miejscy odkrywcy będą stanowić kluczowy element strefy „Lifestyle Collection”.

Sektor outdoorowy przystosowuje się do przyszłości, a potencjał możliwości zapowiada się wspaniale: coraz więcej ludzi na świecie mieszka w obszarach miejskich, a odzież typu „athleisure” oraz moda miejska jest obecnie mocno zakorzeniona zarówno na rynku miejskim, jak i outdoorowym. Olbrzymia przestrzeń miejskiego stylu życia niesie ze sobą wielki potencjał wzrostu – dlatego ten trend będzie stanowił temat przewodni międzynarodowych targów OutDoor (18-21 czerwca 2017 r. we Friedrichshafen).

Góry przykuwają uwagę, ale miasta generują biznes. Już dziś ten trend wydaje się oczywistym, a w przyszłości będzie tylko narastał: obszary metropolitalne rozrastają się, a ludzie przenoszą się do miast.

Podczas targów OutDoor skupiamy się na funkcjonalności produktów. Jednak wzajemne oddziaływania rynków „fashion” i „outdoor” cały czas stają się silniejsze. Prezentowana w hali A6 wystawa „Lifestyle Collection” będzie stanowić pierwszą w naszej historii platformę handlową skupiającą się trendach lifestylowych z zakresu odzieży, obuwia i akcesoriów – tłumaczy Stefan Reisinger, szef targów OutDoor.

Urban outdoor to współczesny koncept. Już dzisiaj więcej ludzi wspina się na sztucznych ścianach niż w naturze – donosi Nora Kühner, niezależna projektantka i ekspertka ds. trendów. Posiada mocne przekonanie, że: w przyszłości ludzie będą chcieli zaspokajać swoją tęsknotę za naturą wewnątrz miast.

Nora Kühner nie jest odosobniona w swoich poglądach. Charles Ross, brytyjski nauczyciel akademicki projektowania odzieży sportowej, zgadza się z Norą: Urban Outdoor to będzie w przyszłości jeden z najszybciej rozwijających się trendów w wyczynowej odzieży sportowej. Jeśli branża outdoorowa nie przechwyci tego rynku, zrobią to jej konkurenci z innych sektorów. Firmy muszą zacząć promować swoje zalety i skupić uwagę na określonej postawie wobec życia – a ta postawa musi dobrze współgrać z miejskimi konsumentami. Dla Charlesa Rossa ważnym jest aby odzież techniczna była akceptowalna społecznie, co w jego opinii jest przede wszystkim kwestią estetycznego wyglądu.

Frederik Sturm podchodzi do tej kwestii szerzej. Ten dyrektor generalny firmy Arys – małego berlińskiego start-upu specjalizującego się w odzieży funkcjonalnej – zaznacza, że: W mojej opinii Urban Outdoor nie może w żaden sposób zostawać w tyle za typowymi produktami outdoorowymi w kwestiach takich jak funkcjonalność, a równocześnie musi spełniać wymagania estetyczne współczesnych użytkowników. Producenci materiałów oferują niezwykle innowacyjne i wspaniałe tkaniny, które są w stanie skutecznie pogodzić funkcjonalność ze światem fashion. Firma Arys będzie prezentowała na tegorocznych targach OutDoor swoją filozofię projektowania. Wysoce techniczne materiały firm Schoeller oraz Polartec zostały wykorzystane przez Arys do stworzenia odzieży niepodobnej do typowych stylów outdoorowych – właśnie tak wygląda Urban Outdoor.

Schöffel, producent odzież z siedzibą w Schwabmünchen, również dostrzega olbrzymi potencjał w trendzie Urban Outdoor: Obecnie obserwujemy „exodusu ze wsi” – praca, życie i rozrywka osiągają nową jakość. Równocześnie ludzie chcą zachować i zademonstrować swój sportowy styl życia, – mówi manager ds. produktu, Johanna Keinath z firmy Schöffel. Zapytana jakie warunki musi spełnić urban outdoor, odpowiada: Modny, prosty, nienarzucający się w designie, funkcjonalny w codziennym użyciu oraz dostępny w uczciwej cenie.

Goście branżowi mogą sami przekonać się o tym jak przyszłość mody miejskiej będzie wyglądać poprzez odwiedzenie wystawy „Lifestyle Collection” na największych targach branży outdoorowej w Europie. Międzynarodowe marki połączą siły w Hali A6 i spróbują razem poszerzyć pojęcie outdooru.

24. edycja targów OutDoor odbędzie się pomiędzy niedzielą 18 czerwca, a środą 21 czerwca 2017 r. (niedziela-wtorek w godzinach 9:00-18:00, a w środę od 9:00 do 17:00). Targi będą otwarte tylko dla gości branżowych. Więcej informacji – takich jak lista wystawców oraz program wydarzeń – dostępnych jest na: www.outdoor-show.com.

Źródło: OutDoor

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0