HomeNowości z rynku

Spot Marmota jedną z dwóch najpopularniejszych reklam podczas 50. finału Super Bowl

Marmot, uznawany za jednego z ogólnoświatowych liderów na rynku outdoor, wyemitował reklamę stworzoną na potrzeby 50. finału Super Bowl – największego sportowego wydarzenia roku w Stanach Zjednoczonych. 30 sekundowy spot, zatytułowany „Love The Outside”, został uznany za jeden z dwóch najbardziej przyciągających uwagę ponad 100 milionów Amerykanów oglądających mecz.Za jednorazową emisję spotu Marmot zapłacił niebagatelną sumę 5 milionów dolarów.  

Super Bowl jest finałowym meczem o mistrzostwo w futbolu amerykańskim zawodowej ligi National Football League (NFL). Uchodzi za największe w Ameryce sportowe wydarzenie roku. Tegoroczny, jubileuszowy finał odbył się 7 lutego 2016 roku w kalifornijskim mieście Santa Clara. W finale mistrz konferencji AFCDenver Broncos w stosunku 24:10 pokonał mistrza konferencji NFCCarolina Panthers.

Według danych firmy Nielsen, tegoroczny finał ligi NFL oglądało w telewizji 49% spośród 111,9 mln amerykańskich gospodarstw wyposażonych w odbiorniki telewizyjne. Jest to drugi najlepszy wynik w historii tego wydarzenia. Dotychczasowy rekord należał do finału Super Bowl rozegranego w 2015 roku, który zobaczyło 114,4 mln osób. 

Spot Marmota stworzony został przez prestiżową agencję Goodby Silverstein & Partners, mającą w swoim portfolio współpracę z takimi markami jak eBay, Adobe czy Cisco. W reklamie zatytułowanej „Love the outside” producent postawił na przedstawienie wizerunku brandu jako marki bliskiej przyrodzie i stworzonej dla pasjonatów outdoorowych eskapad. Pojawia się w niej flagowa postać brandu – świstak, wraz z którym bohater spotu oddaje się czynnościom takim jak spacer po górach, pływanie w jeziorze czy wspólne biwakowanie przy ognisku.

[video:https://www.youtube.com/watch?v=q8Zc3ilbkWE&feature=youtu.be]

Popularność reklamy zbadana została na grupie 3 000 użytkowników w czasie badania przeprowadzonego przez firmę Lucid, z zastosowaniem technologii Realeyes, obserwującej mimikę twarzy widzów. Niniejsza technologia monitoruje 49 punktów twarzy, śledząc detale takie jak marszczenie brwi czy spontaniczny uśmiech. Wyniki kategoryzowane są w podziale na emocje, m.in. odczucie satysfakcji, dezorientacji, wstrętu, smutku, strachu czy zaskoczenia. Na ich podstawie Realeyes mierzy ogólne uczucia wobec reklamy i zaangażowania użytkownika w jej oglądanie. W przypadku spotu Marmota dane wykazały, iż 63,9% widzów wykazywało pozytywne emocje, podczas gdy pozostali nie wykazywali żadnych reakcji lub wręcz uczucie zdegustowania. Generalnie jednak ogół zaangażowanych w oglądanie spotu wyniósł aż 88%.

Informacja prasowa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0