Rok 2009 zapisuje się w historii firmy CAMP najważniejszym wydarzeniem na rynku sprzętu wspinaczkowego – integracją marek CAMP i CASSIN.
Po 120 latach działalności firma CAMP, w momencie, kiedy na świecie szaleje kryzys, podejmuje strategiczny krok, którego celem jest wzmocnienie marek CAMP i CASSIN. Połączenie tych dwóch marek pozwala na stworzenie szerszej i ciekawszej oferty produktów. Pełna integracja oznacza, że powstanie jeden dla obu marek dział badań i rozwoju produktu, przygotowania produkcji oraz sprzedaży. W związku z tym na całym świecie marki CAMP i CASSIN reprezentować będzie jeden dystrybutor dla danego kraju. W Polsce dystrybutorem została spółka NAMASTE z Poznania (dystrybutorem Cassina, była do tej pory firma Necco Sport Sp. z o.o. – przyp. red.).
Zrealizowanie tej fuzji ponownie podkreśla historyczną rolę odgrywaną przez CAMP jako lidera w produkcji sprzętu turystycznego i wspinaczkowego. Ta rewolucyjna zmiana na rynku przynosi korzyści klientom w postaci szerszej i lepiej dostosowanej oferty. Łatwiejsza dla klienta będzie również identyfikacja produktów i ich przeznaczenia. Marka CASSIN obejmie takie aktywności jak: wspinaczkę w lodzie, dry-tooling, wspinaczkę hakową i wielkościanową, wspinaczkę sportową i buldering. Natomiast CAMP skupi się na wspinaczce klasycznej, alpinizmie, narciarstwie wysokogórskim, wspinaczce na drogach via Ferrata, trekkingu letnim i zimowym oraz biegach górskich (trail running).
|
|
Poza powyższym podziałem można również przedstawić cechy charakterystyczne dla marek i ich produktów. CAMP od lat znany jest, jako popularyzator koncepcji ultralekkiego ekwipunku (Essentials Line), wygody, komfortu i atrakcyjnych cen produktów. Natomiast CASSIN to produkty najwyższej jakości dla sportowców i zaawansowanych użytkowników.
Połączenie CAMP i CASSIN pozwala na zaoferowanie klientom najszerszej oferty sprzętu wspinaczkowego i turystycznego na rynku. To połączenie 120 letniej tradycji i nowoczesnego podejścia do handlu i marketingu.
Źródło: NAMASTE
KOMENTARZE