Outdoor Foundation zprezentowała coroczny raport ukazujący w jakim stopniu Amerykanie uczestniczą w aktywnościach outdoorowych.
Outdoor Foundation, organizacja non-profit, której największym donatorem jest Outdoor Industry Association, od lat regularnie bada zachowania Amerykanów. Coroczny raport Outdoor Foundation powstał na podstawie 41,5 tys. ankiet wykonanych od stycznia do lutego 2009 roku przez instytut badawczy US Online Panel. Raport ukazuje aktywność outdoorową Amerykanów w 2008 roku.
Raport jest bardzo obszerny i ciekawy. Dane pokazują, że w 2008 roku 48,6% Amerykanów (w wieku powyżej 5 lat) uprawiało jakąś outdoorową aktywność, tzn. przynajmniej raz w roku miało kontakt z przyajmniej jedną z outdoorowych dyscyplin (ich lista na stronie 7 raportu). Amerykanie wykonali ok. 11,16 miliardów outdoorowych wycieczek – od wyjścia do parku do wielodniowych wypraw.
Dane z 2008 roku pokazują, że Amerykanie wracają do natury. Dziedziny takie jak turystyka górska, rowery górskie, trail running odnotowały dwucyfrowe wzrosty popularności, a popularność campingu i turystyki pieszej wzrosła o prawie 10%. Podczas gdy, np. liczba amatorów biegania po asfaltowych ścieżkach pozostała na tym samym poziomie, a kolarstwo szosowe odnotowało ponad 2% spadek zainteresowanych tą dziedziną.
Najpopularniejszą outdoorową aktywnością Amerykanów jest wękarstwo. Uprawia je aż 48,2 mln ludzi (17%). Warto dodać, że najpopularniejsze dyscypliny outdoorowe (patrz tabela poniżej) stanowią także swego rodzaju "furtkę" do innych aktywności outdoorowych – bardzo duży odsetek uprawiających te popularne dyscypliny zajmuje się także innymi outdoorowymi aktywnościami.
Dyscyplina | Liczba uprawiających (mln) |
Udział |
Wędkarstwo | 48,2 | 17% |
Camping | 42,2 | 15% |
Bieganie i trail running | 42,1 | 15% |
Kolarstwo szosowe, rowery górskie, BMX | 41,5 | 15% |
Turystyka piesza | 32,5 | 12% |
Zachęcam do przeglądnięcia całego raportu (załacznik na końcu tekstu). Niesie on wiele ciekawych informacji, które choć pochodzą z Amerykańskiego rynku, mogą przydać się i na naszym. Choćby takiej, jak cykl życia aktywności outdoorowej w stosunku do innych aktywności sportowych, pokazujący fundament i siłę naszej branży.
KOMENTARZE