HomeRynek outdoor

Columbia – wyzwania są przed nami

Columbia Sportswear Company, jeden ze światowych liderów rynku
outdoorowego, ogłosił wyniki za trzeci kwartał 2009 roku – przychody
korporacji spadły o 4%.

Columbia Sportswear Company, logo

Sprzedaż Columbia Sportswear Company w trzecim kwartale 2009 wyniosła 434,5 mln $, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 452,4 mln $. Oznacza to spadek przychodów firmy o 4% oraz spadek dochodu o 11 mln $ do 46,9 mln $. Tim Boyle, prezes Columbia,
komentuje:

Wyniki trzeciego kwartału są zanacząco lepsze od tych, które prognozowaliśmy w czerwcu. Zawdzięczamy je głównie większym od spodziewanych zamówieniom na jesienne kolecje w USA oraz korzystniejszym kursem dolara.

O 13% spadły przychody Columbi ze
sprzedaży w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), 4% w rejonie LAAP (Ameryka
Łacińska i Azja) i o 3% w Kanadzie. Na najważniejszym dla Columbi rynku amerykańskim rynku było najlepiej – sprzedaż spadła jedynie o 1%.

Ciekawie wyglądają tendencje sprzedaży w różnych kategoriach. W trzecim kwartale nastąpiły spadki w segmentach odzieży sportowej (9%), odzieży (5%), akcesorii i sprzętu (2%), za to bardzo duże 11% wzrosty odntowano w obuwiu. To właśnie tej tendencji marka obuwnicza Sorel zwdzięcza aż 42% (!) wzrost sprzedaży. W obliczu kryzysu dobrze radził sobie też stricte outoorowy Mountain Hardwear, którego sprzedaż utrzymała się na poziomie z ubiegłego roku. A oto jak kształtowała się w trzecim kwartale sprzedaż największych brandów, które są własnością Columbia Sportswear Company:

  • Coulmbia – 370,3 mln $ (spadek 6%)
  • Mountain Hardwear – 35,2 mln $ (ten sam poziom)
  • Sorel – 27 mln $ (wzrost 42%)

Na koniec jeszcze raz oddajmy głos prezesowi Columbi:

Jesteśmy podbudowani poprawiającymi się prognozami na zamknięcie roku 2009, ale globalne warunki ekonomiczne nadal są trudne, zwłaszcza w Europie. Ponadto po raz pierwszy od wielu lat widzimy symptomy spowolnienia w Japoni. W związku z tym wyzwania na 2010 rok są nadal duże. Jesteśmy przekonani o skuteczności naszej strategii oferowania outdoorowym konsumentom innowacyjnych produktów.

Źródło: Columbia

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0