Wszyscy wiemy jak istotna jest pogoda dla outdoorowego biznesu. Kolejne potwierdzenie tego faktu przyszło z Ameryki – wyjątkowo chłodny i mokry październik przyniósł 15% wzrosty sprzedaży.
Październik 2009 był wyjątkowy. Jak podaje NOAA (National Climatic Data Center) był to jeden z najzimniejszych i najbardziej mokrych październików w ciągu ostatnich 115 lat. Efekt dla branży rewelacyjny, gdyż sumaryczna sprzedaż dla wszystkich kanałów (sklepy specjalistyczne, sieciowe i internetowe) wzrosła o 15% z 338 do 390 mln $. Za wzrost odpowiada głównie świetnie sprzedająca się odzież, obuwie. Należy oczywiście pamiętać, że punktem odniesienia są słabe wyniki z już kryzysowego października 2009.
Sklepy specjalistyczne
Sprzedaż w sklepach specjalistycznych wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 12%. Chłodna aura spowodowała, że najlepiej sprzedawały się zimowe kategorie produktów: kurtki, polarny, bielizna termoaktywna, obuwie zimowe oraz inne zimowe akcesoria (czapki, rękawiczki, skarpety itp.).
Sklepy sieciowe
Również w sklepach sieciowych sprzedaż wzrosła o 12%. Świetnie sprzedawały się, tak jak w sklepach specjalistycznych, kategorie zimowe, ale tutaj klienci wchodząc w poszukiwaniu ciepłej odzieży wychodzili dodatkowo z plecakami, butami (turystycznymi, trailowymi multisport) Ponadto róznymi akcesoriami sportowymi.
Sklepy internetowe
Choć sprzedaż jednostkowa w sklepach internetowych wzrosła jedynie o 6%, to internetowi sprzedawcy zapewnili sobie wyższe zyski za sprawą wzrostu cen Internet 20%! Dzięki temu październikowa sprzedaż w internecie wzrosła Internet 27%. Internet internetowych sklepach wzrosty odnotowały praktycznie wszystkie kategorie. Ponadto dobrze sprzedawały się produkty z nowych kolekcji oferowane bez zniżek, co jest dobrą prognozą na nadchodzące miesiące przedświąteczne.
Źródło: Outdoor Industry Association
KOMENTARZE