W niemieckim Friedrichshafen rozpoczęły się 17 targi Outdoor Show. Okolice Jeziora Bodeńskiego goszczą w tym roku rekordową liczbę wystawców – 868 z 39 krajów. To 7% w stosunku do roku poprzedniego wskazujący na nie słabnącą popularność tego rodzaju wydarzeń branżowych.
Targi to już tradycyjnie najlepsza platforma do prezentacji najnowszych produktów i trendów. Jednym z takich kolejnych pomysłów jest wspólna inicjatywa marek Lowa, Meindl, Deuter oraz Leki. Firmy te postanowiły wprowadzić na rynek ideę – Speed Hiking, bardzo umiejętnie sprowadzającą ekstremalną tendencję fast & light na poziom łatwyc wycieczek górskich.
Organizatorzy targów postanowili zaprezentować kilka wybranych nowości produktowych firm – Bergans of Norway, OutDry, Exped oraz Brunton.
Bergans zaprezentował nowy 2,5-warstwowy laminat firmy Toray czyli Dermizax 3D. Głównym pomysłem jest zastosowanie przestrzennego nadruku na wewnętrznej stronie materiału. Takie rozwiązanie powinno wpłynąć na zwiększenie komfortu użytkowania oraz polepszyć oddychalność membrany. Całość jest przy tym lekka i zajmuje mało miejsca. Przykładowym zastosowaniem nowej technologii jest kurtka Anatomic Lightweight Jacket.
Z kolei producent membrany OutDry zaprezentował udane rozwiązanie polegające na łączeniu membrany bezpośrednio z zewnętrznym materiałem w bucie – skórą lub innymi tekstyliami. OutDry proponuje rezygnację z dotychczasowej technologii, w której laminat wraz z wyściółką wbudowany był w bucie w formie dodatkowej "skarpety". Wilgoć, która przedostawała się przez skórę zatrzymywana była pomiędzy materiałem zewnętrznym a membraną, zwiększając wagę buta i oddychalność. Nowa technologia laminowania mebrany bezpośrednio na materiał zewnętrzny powinna zdecydowanie zwiększyć komfort użytkowania obuwia.
Amerykańska firma Brunton, specjalizująca się również w systemach nawigacyjnych, prezentuje zestaw unikatowych rozwiązań dotyczących paneli słonecznych oraz baterii. Prawie każda dłuższa wyprawa outdoorowa staje przed problemem związanym z zasilaniem telefonów komórkowych i satelitarnych, laptopów. Rozwiązania Bruntona powstały z myślą o outdoorze zatem charakteryzuje je lekkość, wytrzymałość, elastyczność i dobra wydajność zasilania. Produkty uwzględniają również różne warunki pogodowe – w dobrze nasłonecznione tereny warto zabrać ze sobą modele wyposażone w komórki z polikrystalicznego silikonu, natomiast tam gdzie słońca może być mało sprawdzić się powinien sprzęt z amorficznym silikone.
Lekkość i wytrzymałość to również domena firmy Exped, która wchodzi na wydawałoby się ustabilizowany rynek mat i materacy. Jednak na pierwszy rzut oka produkty Expeda zapowiadają się niezwykle atrakcyjnie – wykonane z niezwykle lekkiego materiału, redukują wagę i objętość materacy do minimum. Są przy tym ładne i estetyczne – jeśli cena nie będzie zaporowa może to być przebój sezonu.
Targi dopiero się rozpoczynają, przed nami wiele atrakcji, wykładów, prezentacji. Prawdziwe święto Outdooru, w którym każdy entuzjasta tej branży znajdzie coś dla siebie.
KOMENTARZE