Targi OutDoor 2010 popularniejsze od ubiegłorocznych – podsumowanie

Nad Jezioro Bodeńskie przybyło 868 wystawców, 20,460 odwiedzających z branży outdoor oraz 920 dziennikarzy. Frekwencja na tegorocznych targach OutDoor wzrosła o 7% względem ubiegłego roku.

OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)
Zawsze patrzymy pozytywnie w przyszłość. Nasza branża raz jeszcze pokazała swoją unikalną zdolność do współpracy, rozwoju i wzrostu. Liczby związane z targami są bardzo obiecujące, a nastroje w sektorze outdoor optymistyczne – zapewnia David Udberg, przewodniczący Europen Outdoor Group (EOG) i dyrektor generalny Love Alpine UK.

Na tegorocznej, 17. edycji targów OutDoor pojawiło się 20,460 gości z 87 krajów. W ubiegłym roku wizytujących było 19,300, a więc o 6% mniej. 868 wystawców (wzrost o 7%) z 39 krajów zaprezentowało ponad 200 światowych premier. Można zatem zaobserwować nowy entuzjazm w branży outdoor.

Najciekawszym trendem w dzisiejszym sektorze outdoor jest to, że branża na wielu poziomach pracuje razem chcąc sprostać wyzwaniom, jakie stoją przed nami w dziedzinie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Oznacza to, że w opozycji do wzajemnej konkurencji, wrasta współpraca i komunikacja. Jest to bardzo pozytywne dla środowiska naturalnego, ale również dla atmosfery pracy – zauważa Peter Askulv, dyrektor generalny Klattermusen.

OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)

Wśród wielu międzynarodowych specjalistów branży outdoorowej, którzy przybyli nad Jezioro Bodeńskie, pojawiła się także legenda wspinaczki – Reinhold Messner.

Byłem zdumiony widząc jak wielu jest obecnie producentów. Gama produktów i usług jest dziś praktycznie nieograniczona, co oczywiście świadczy o tym, że rynek się rozwija. Myślę, że we Friedrichshafen udało się stworzyć naprawdę atrakcyjne i cenne targi – mówi Messner.

– To były wspaniałe targi, jak zawsze. Aż do końca wszyscy kluczowi klienci odwiedzili nasze stoisko. Nikt nie narzekał na trudne, ekonomiczne warunki. Biznes outdoorowy ma się świetnie – zapewnia Bernd Kullmann, dyrektor generalny marki Deuter. – Praca na targach OutDoor sprawia mnóstwo radości. Nie ma innego takiego miejsca, gdzie można połączyć pracę z przyjemnością – dodaje. Opinia Kullmanna jest zgodna z przeważającymi nastrojami, jakie panowały podczas tych czterech „outdoorowych" dni nad brzegiem Jeziora Bodeńskiego.

Pokaz mody, OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)Pokaz mody, OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)

Nasi wystawcy są bardzo zadowoleni z owocnych, biznesowych rozmów, odbytych w kompetentnym i międzynarodowym gronie targowych gości – mówi Stefan Reisinger, dyrektor projektu. – Tylko szczerze żałuję, że targi OutDoor przypadły na, jak dotąd, najgorętsze dni w roku, co sprawiło, że wystawcy mieli trudne warunki pracy – dodaje.

Targi OutDoor to przede wszystkim wymiana informacji na wielką skalę. Intensywna komunikacja odbywała się nie tylko na stanowiskach targowych, ale także w salach konferencyjnych. Wielu wystawców i zwiedzających wzięło udział w wydarzeniach zwanych OutDoor Conferences, podczas których poruszanych było wiele tematów. Wielką popularnością cieszyły się także liczne warsztaty. Program konferencji obejmował wszystkie 4 dni targów i rozpoczynał się każdego poranka, jeszcze przed samym otwarciem głównej części imprezy.

Cieszymy się, że prawie 450 osób, reprezentujących ponad 250 firm i dostawców uczestniczyło w naszych porannych, śniadaniowych spotkaniach – mówi Mark Held, sekretarz generalny Europen Outdoor Group. – Zamierzamy kontynuować to w przyszłości – zapewnia.

OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)OutDoor 2010 (fot. Messe Friedrichshafen)

Przeprowadzone przez niezależną firmę badania dotyczące odwiedzających targi, podkreślają międzynarodową naturę Outdoor 2010. 60% odwiedzających targi przybyło do Friedrichshafen z poza Niemiec. 98% gości oceniło, że przyszły rozwój branży outdoor będzie „korzystny" lub „stabilny". Na pytanie, czy wizyta na OutDoor 2010 była interesująca, 90% odpowiedziało twierdząco. Co więcej, 86% gości już było pewnych, że w przyszłym roku zamierzają wrócić nad Jezioro Bodeńskie. OutDoor 2011 odbędzie się w dniach od 14 do 17 lipca.

Źródło: Messe Friedrichshafen (oprac. A.Ż)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0