HomeRynek outdoorBarometr rynku outdoor

Barometr rynku – lipiec znowu pod kreską

Ostatnie miesiące nie są niestety dobre dla outdoorowego handlu. Anomalia pogodowe, od katastrofalnych opadów i wysokich temperatur do suszy, oraz niepewna sytuacja na rynku przyniosły spadki outdoorowym handlowcom. A lipiec, pierwszy wakacyjny miesiąc, także nie należał do udanych.

Barometr rynku - lipiec 2010Barometr rynku – lipiec 2010

Od marca sprzedaż w specjalistycznych sklepach outdoorowych ma niestety tendencję spadkową. W maju, po dość dobrych wynikach (wzrost 5,4%), wydawało się, że główną przyczyną spadku sprzedaży jest katastrofa pod Smoleńskiej, ale kolejne miesiące pokazują, że trend ten ma chyba swoje głębsze źródła w stanie polskiej gospodarki. W lipcu outdoorowi sprzedawcy odnotowali 7,9% spadki sprzedaży.

Zapewne czynnikiem, który również miał wpływ na lipcową sprzedaż były dość ekstremalne warunki pogodowe. Miesiąc ten zapisał się w wielu regionach naszego kraju jako jeden z najgorętszych w historii. Temperatura często przekraczała w cieniu 30 stopni, a burze i ulewne deszcze doprowadzały do podtopień. Mimo tego, że było bardzo mokro, na przeważającym obszarze kraju spadło od 120 do 150% normy miesięcznej deszczu, konsumenci nie rzucili się do sklepów po kurtki i lipiec przyniósł aż 7,9% spadki sprzedaży.

Sygnały idące z gospodarki wskazują, że przed Polską rysują się raczej dobre pespektywy. Jak szacuje GUS, Produkt Krajowy Brutto wzrósł w II kwartale 2010 roku o 3,5 proc. Miejmy nadzieję, że w kolejnych miesiącach odczują to także sklepy outdoorowe.

Nasz barometr obejmuje wyniki sprzedaży z 14 sklepów:

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0