Można zgłaszać produkty do OutDoor Industry Award 2016. Nowe zasady i nowa kategoria w konkursie

Już za kilka miesięcy, w dniach od 13 do 16 lipca, odbędą się targi OutDoor nad Jeziorem Bodeńskim. W ich ramach innowacyjne produkty zostaną uhonorowane nagrodami OutDoor Industry Award. Aplikacje można składać do 9 czerwca. 

W połowie lipca Friedrichshafen kolejny raz stanie się centrum outdoorowego świata, przyciągając około 21 tys. branżowych specjalistów z 85 krajów, ponad tysiąc dziennikarzy oraz 940 wystawców. Debiutujące na targach produkty, znajdą się w sklepach w kolejnym wiosenno-letnim sezonie. Część z nich otrzyma nagrodę OutDoor Industry Award.

Ustanowiona w 2006 roku nagroda traktowana jest przez branżę outdoorową jako barometr innowacji i kierunek rozwoju. W tym roku organizowany przez Messe Friedrichshafen i Deutsche Designer Club (DDC) konkurs startuje z nową, dwuetapową procedurą weryfikacyjną.

Od czasu swojej premiery, nagrody OutDoor Industry Award stały się ważnym narzędziem do oceny innowacyjności produktów – mówi Klaus Wellmann, prezes zarządu Messe Friedrichshafen. – To naprawdę pomaga użytkownikom i detalistom w odnalezieniu się w szerokim spektrum branżowych produktów. Decyzje sędziów służą często jako wstępna opinia na temat potencjału rynku w zakresie nowych technologii. 

Zgłoszone produkty będą walczyć w zakresie funkcjonalności, jakości, innowacyjności, wzornictwa i zrównoważonego rozwoju. Co ważne, produkty do nagrody mogą zgłaszać także te firmy, które nie wystawiają się nad Jeziorem Bodeńskim.

Kolejną nowością jest wprowadzenie nagrody dla młodych firm, które działają na rynku nie dłużej niż trzy lata. 11. kategoria konkursu – Start-up Award – ma wesprzeć początkujące firmy z potencjałem, dając im kluczową platformę do prezentacji. Firmy te mogą liczyć także na zniżki w opłacie rejestracyjnej.

Zmianom ulegnie również procedura oceny zgłoszonych produktów. W tym roku będzie ona dwuetapowa. Na pierwszym etapie zgłoszenia w wersji cyfrowej oceni dwunastu ekspertów, a następnie sześciu sędziów przetestuje finałowe produkty w terenie. Jury będzie miało na to dwa dni. Laureaci OutDoor Industry Award oraz OutDoor Industry Gold Award zostaną wybrani właśnie z tej grupy.

Zainteresowanie branży konkursem OutDoor Industry Award rośnie z każdym rokiem – mówi Dirk Heidrich, project manager targów OutDoor. – W ubiegłym roku zgłoszono 329 produktów, w tym roku spodziewamy się ich jeszcze więcej. Ze względu na dużą liczbę zgłoszeń i po to by zapewnić sprawiedliwą ocenę, w tym roku wprowadzamy dwuetapowy proces decyzyjny.

Produkty można zgłaszać za pośrednictwem panelu na stronie www.outdoor-industry-award.de. Znajdują się tam również szczegółowe informacje na temat procedury i warunków konkursu. Więcej informacji o targach OutDoor znajduje się na stronie: www.outdoor-show.de.

Źródło: Messe Friedrichshafen

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0