HomeRynek outdoorImprezy outdoor

Konferencja prasowa otwiera targi OutDoor 2018

Podczas konferencji otwierającej targi OutDoor 2018 John Jansen – prezydent European Outdoor Group, Ryan Gellert – dyrektor generalny EMEA Patagonii, Bernd Kullmann – były dyrektor Deuter, oraz Stefan Reisinger, dyrektor targów OutDoor, rozmawiali na temat historii branży, jej dzisiejszej kondycji oraz „widoków” na przyszłość.

Wszyscy uczestnicy konferencji byli zgodni co do zmian jakie nastąpiły w naszej branży w ciągu ostatnich 25 lat. Firmy przechodziły stopniową ewolucję otwierając się na nowe kierunki i idee, a także eksplorując nowe obszary na pograniczach outdooru. Szczególnie ta ostatnia cecha jest nadal bardzo silnie widoczna.

Konferencja prasowa otwierająca targi OutDoor 2018, od lewej: prowadzący, John Jansen – prezydent European Outdoor Group, Ryan Gellert – dyrektor generalny EMEA Patagonii, Bernd Kullmann – były dyrektor Deuter, oraz Stefan Reisinger – dyrektor targów OutDoor (fot. 4outdoor.pl)

Branża otwiera się na nowe dyscypliny, a także outdoor jako styl życia. Coraz ważniejsze miejsce w kolekcjach marek znajdują produkty przeznaczone do użytku codziennego – w miastach. Klienci chcą być identyfikowani z outdoorem, który staje się modny i, jak mówi Bernd Kullmann – seksowny.

Bardzo dobre wyniki finansowe za rok 2017 potwierdzają powyższe spostrzeżenia. Według Johna Jansena branża nie odnotowała tak dużego wzrostu od roku 2010. 

John Jansen i Ryan Gellert (fot. 4outdoor.pl)

Stefan Reisinger zauważył, że dzisiejszy rynek na pewno nie jest łatwy, szczególnie dla mniejszych przedsiębiorstw próbujących odnaleźć swoje miejsce. Liderzy rynku rosną w siłę i dyktują warunki, jednak w porównaniu do sytuacji sprzed 25 lat, według Reisingera, rynek jest dzisiaj mniej homogeniczny. Na targach oprócz potentatów, możemy spotkać wiele małych, rodzinnych firm oferujących ciekawe produkty, a także – zdobywających nagrody.

Uczestnicy konferencji są zgodni: historia branży doprowadziła nas w bardzo ciekawe miejsce, z którego dalsza droga, choć może nie łatwa, z pewnością wiedzie w górę. Jak powiedział Bernd Kullmann nie mamy się czego obawiać. Pomimo wszechogarniającego braku czasu, stresującego, często siedzącego trybu życia w miastach i przywiązania do ekranów komputerów, ludzie zawsze będą powracać na łono natury. Według Bernda w każdym z nas „tkwi goryl”. I czym bardziej będziemy więzieni w pracy, w miastach, tym bardziej ten „goryl” będzie chciał wyrwać się, skorzystać z outdooru.

Zmienia się oczywiście format korzystania z wolnego czasu. Działalność outdoorowa często staje się bardziej intensywna, skoncentrowana w krótszych ramach czasowych. Branża musi zdawać sobie z tego sprawę i podążać za aktualnymi potrzebami klientów.

Raport State of Trade 2017 – przygotowany przez European Outdoor Group

Ryan Gellert i John Jansen podczas dyskusji podkreślali wartość zrównoważonego rozwoju oraz rolę jaką branża powinna spełniać w kwestii ochrony środowiska. Natura jest dla naszych klientów „placem zabaw”. Musimy wspólnie dbać o jego kondycję – rozmówcy byli co do tego zgodni.

Firmy stawiające na zrównoważony rozwój, oraz zaangażowane w inicjatywy proekologiczne, w przeciągu ostatnich dziesięciu lat, udowodniły, że jest to właściwa ścieżka. Tego typu działania przynoszą korzyści dla środowiska, ale jak się okazuje – również dla finansów firmy.

Raport State of Trade 2017 – przygotowany przez European Outdoor Group

Temat przyszłości targów OutDoor pozostawiony na zakończenie dyskusji wzbudził wśród słuchaczy nieco emocji. John Jansen po raz kolejny tłumaczył decyzję EOG o przeniesieniu letnich tragów do Monachium, Ryan Gellert podkreślał, że wykluczone jest uczestniczenie w dwóch branżowych wydarzeniach o podobnym profilu, a Stefan Reisinger nie ujawnił żadnych szczegółów nowego projektu Outdoor 2019 Friedrichshafen.

Raport State of Trade 2017 – przygotowany przez European Outdoor Group

Reisinger pragnie póki co skupić się na aktualnej edycji targów. O tym co planuje na przyszły rok, czy będzie to wydarzenie przeznaczone dla klienta B2B czy B2C, dowiemy się prawdopodobnie po zakończeniu OutDoor Show 2018. 27 czerwca poznamy również plany organizatorów przyszłorocznej, pierwszej edycji OutDoor by ISPO w Monachium – na ten dzień zaplanowana jest bowiem oficjalna konferencja prasowa.

Tymczasem trwają targi we Friedrichshafen – życzymy udanych spotkań targowych!

Michał Gurgul

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0