Niedawno opublikowaliśmy nasz Barometr rynku, w którym analizujemy dynamikę sprzedaży w naszej branży na podstawie wybranych sklepów outdoorowych. W analizie sytuacji rynkowej mogą pomóc również wyniki sprzedażowe sieci sklepów INTERSPORT.
Podobnie jak w przypadku sklepów outdoorowych analizowanych w Barometrze, również spółka INTERSPORT Polska S.A. odnotowała niewielki wzrost sprzedaży. W III kwartale 2018 roku wzrost sprzedaży na bazie porównywanych sklepów rok do roku wyniósł 1,8 proc. Dynamika sprzedaży za pośrednictwem kanału eCommerce wzrosła w tym okresie o 85 proc.
Jak podaje INTERSPORT, główne wzrosty sprzedaży odnotowano w kategoriach: buty sportowe, running, rowery, zaś spadek sprzedaży odnotowano w kategorii turystyka, ze względu na utrzymujące się wysokie temperatury niesprzyjające sprzedaży kurtek.
Pomimo wzrostu sprzedaży, łączne przychody netto w III kwartale 2018 roku wyniosły 41 142 tys. zł, czyli o 2,6 proc. mniej niż w III kwartale 2017 roku (było: 42 221 tys. zł). Jednocześnie w związku z restrukturyzacją sieci handlowej, powierzchnia sprzedaży wg stanu na dzień 30.09.2018 r. była mniejsza rok do roku o 5,4 proc.
Źródło: www.intersport.pl
KOMENTARZE