Ukazał się najnowszy Magazyn 4outdoor Biznes – nr 51

51. numer Magazynu 4outdoor Biznes poświęcamy w dużej mierze branżowym wydarzeniom minionego roku. Przyglądamy się też różnym trendom i analizujemy możliwości jakie stwarzają one dla naszej branży.

Z pewnością jednym z ważniejszych wydarzeń mijającego roku jest European Outdoor Summit – szczyt ekonomiczny naszej branży, który odbył się w szwedzkim Malmö w dniach 19–20 września. W zamieszczonej w 51 numerze 4outdoor relacji znajdziecie szczegóły przebiegu konferencji, wykładów i warsztatów, których motywem przewodnim było hasło „New Age of Digitalisation”.

ISPO to nie tylko największe na świecie targi sportowe, ale również platforma służąca podmiotom rynku outdoorowego do wymiany informacji (jak choćby działająca 365 dni w roku strona ispo.com), zdobywania doświadczenia oraz zgłębiania wiedzy dotyczącej mechanizmów rynkowych specyficznych dla naszej branży.

W niniejszym numerze Magazynu 4outdoor Biznes przedstawiamy obszerny materiał dotyczący działalności ISPO – zapowiedzi pierwszych targów letnich branży organizowanych w Monachium – OutDoor by ISPO oraz wydarzenia bliższego Polskim uczestnikom rynku – ISPO Academy Poland 2018.

W artykule poświęconym temu drugiemu opisujemy istotę ważnego dla polskiej branży spotkania oraz prezentujemy program, partnerów i prelegentów obecnych na tegorocznej, siódmej edycji ISPO Academy. W materiale znajdziecie również informacje na temat atrakcji towarzyszących wydarzeniu, takich jak bieg nocny czy warsztaty z bikepackingu – nowego trendu w turystyce rowerowej.

W numerze nie zabraknie również aktualności – ciekawostek z naszej branży, która nieustannie żyje i poszerza swoją działalność na coraz to nowe obszary. W tej części magazynu przyjrzymy się działalności wybranych marek (Jack Wolfskin, Aura, Fjallraven, Timberland) oraz polskich projektantów.

Mistrzostwa Świata we Wspinaczce w Innsbrucku, które mieliśmy przyjemność relacjonować jako dziennikarze sportowi, zwróciły naszą uwagę również jako wydarzenie promujące w bezprecedensowy do tej pory sposób wspinanie wśród szerokiej publiczności. Czy branża outdoor może skorzystać z propagacji tego sportu na tak olbrzymią skalę? Zastanawiamy się nad tym w artykule poświęconym zawodom w Innsbrucku, który uzupełnia rozmowa z dyrektor kreatywną Walltopii, bułgarskiej firmy produkującej ścianki wspinaczkowe (w tym obiekty, na których zawodnicy rywalizowali o tytuł mistrza) – potentatowi na skalę świata.

Wyłącznym partnerem sprzętowym Mistrzostw Świata była firma Black Diamond. Zatrzymując się na chwilę dłużej w Innsbrucku, natrafiamy na przedstawicieli tej amerykańskiej marki, którzy stosunkowo niedawno przeprowadzili się tu ze Szwajcarii. Z naszej rozmowy z BD dowiecie się, dlaczego Innsbruck jest lepszym miejscem dla europejskiej siedziby producenta sprzętu wspinaczkowego i outdoorowego, w jaki sposób dobiera swoich pracowników, jak ocenia rynek Polski oraz czy współpraca z Mistrzostwami Świata jest dla marki ważnym elementem marketingowym.

Innym wydarzeniem, a w zasadzie cyklem wydarzeń propagujących sport na naszym „domowym” podwórku, jest CITY TRAIL. Seria zawodów biegowych zlokalizowanych w obrębie największych miast Polski rozrosła się do niesłychanych rozmiarów. O tym, jak do tego doszło, jak wygląda realizacja tak dużego przedsięwzięcia oraz jakich ludzi przyciągają zawody, rozmawiamy z Justyną Grzywaczewską i Piotrem Książkiewiczem.

Wkraczając w deszczową porę roku, wielu klientów rozważać będzie zakup odzieży przeciwdeszczowej. O roli materiałów impregnowanych preparatami DWR, oraz przemianach technologicznych zachodzących na skutek nacisków ekologicznych, opowiada szczegółowo w swoim artykule Wojciech Kłapcia. W dziale testów, również przeciwdeszczowo – test spodni Precip Nanopro Pant marki Marmot.

Rynek outdooru podlega nieustannym przemianom. Większość z nich powodowana jest zmianami oczekiwań klienta, zmianami w jego zachowaniach, przyzwyczajeniach i pasjach. W artykule pod tytułem „Sporty Górskie 3.0” Monika Młodecka opisuje w ciekawy sposób te zmiany, oraz to, w jaki sposób mogą one wpływać na naszą branżę.

Spis treści 4outdoor Biznes nr 51:

  • SNOW EXPO – nie tylko dla narciarzy 2018
  • Fjällräven Polar 2019 – arktyczna przygoda
  • La Sportiva nowym sponsorem Lavaredo Ultra Trail
  • Aura wspiera projekt Bezpieczny Kazbek
  • Barometr rynku – zagadkowe lato
  • European Outdoor Summit 2018
  • Najazd Wikingów! Szkolenie Jack Wolfskin 2018
  • Wuchta wilków wreszcie zawitała do Poznania!
  • ISPO Academy Poland 2018 (Program, Highlights, Prelegenci)
  • Nowy trend w turystyce: Bikepacking
  • OutDoor by ISPO: więcej szczegółów
  • Black Diamond to firma tworzona przez wspinaczy dla wspinaczy
  • Mistrzostwa Świata Innsbruck 2018 Wzrost zainteresowania wspinaczką sportową
  • Z Bułgarii na Mistrzostwa Świata w Innsbrucku – historia Walltopii
  • City Trail i Chudy Wawrzyniec: kompleksowa oferta dla biegaczy
  • Co dalej z DWR? Co dalej z kurtkami?
  • Test PreCip spodni Nanopro Pant marki Marmot
  • Sporty górskie 3.0

Magazyn jest już dostępny w księgarni wspinanie.pl.

Redakcja

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0