HomeRynek outdoor

ISPO Academy Poland 2018 – pierwszy dzień konferencji

W środę 17 października w Otwocku rozpoczęło się najważniejsze branżowe wydarzenie jesieni, czyli 7. polska konferencja ISPO Academy 2018. . W ramach tego spotkania organizatorzy proponują wyjątkowy zestaw warsztatów i seminariów prowadzonych przez specjalistów z Europy Zachodniej i Polski.

Najważniejsze prelekcje i warsztaty przypadają na środę i czwartek. Jednak już wczoraj odbyły się prezentacje dla zaproszonych na konferencję dziennikarzy. Pokazy zostały przygotowane przez partnerujące ISPO Academy firmy, wśród których znajdziemy m.in: Ferrino, Spokey, Marmot, Hoka One One. Przedstawiciele mediów mieli również okazję do zapoznania się z nowym trendem, łączącym segment outdoor z rowerami, czyli bikepackingiem.

Polish Outdoor Group – partner ISPO Academy w Polsce

Ważnym elementem wtorkowych, przedkonferencyjnych spotkań było Walne Zebranie Polish Outdoor Group. Spotkanie było pełne podsumowań projektów prowadzonych przez POG, zarówno tych skierowanych do końcowych odbiorców – Himalayan Camp podczas festiwalu PolandRock (Woodstock), czy Winter Camp, jaki i tych o charakterze b2b – wspólna przestrzeń wystawiennicza na targach ISPO, kooperacja z European Outdoor Group, Taiwan Textail Federation. Ciekawą dyskusję o aktualnych wyzwaniach stojących przed branżą outdoor w Polsce uzupełniła prelekcja Łukasza Długowskiego – specjalisty od mikrowypraw, który świetnie wpisała się w poruszane na spotkaniu tematy, zwłaszcza te związane z poszukiwaniem nowych klientów outdooru i rozwojem branży w ramach idei Outdoor+ (poszerzenie specjalistycznego outdooru o nowe segmenty wynikające ze zmieniającego się rynku, zmian społecznych, zdrowego trybu życia, zrównoważonego rozwoju etc.).

ISPO Academy 2018 – Paweł Bieniek / The Nets Polska, opowiada o działaniach Digital Marketing (fot. 4outdoor)

Środa to już wykłady i warsztaty skierowane do całej branży sportowej i outdoorowej – przedstawicieli sklepów, producentów i marek. Pierwszym tematem jaki pojawił się w agendzie była digitalizacja – zjawisko, które dotyka również naszą branżę. W świat „cyfrowych” wyzwań wprowadził słuchaczy Christoph Rapp z ISPO Team. Zmiany dzieją się każdego dnia – wyzwania jakie stawia współczesne otoczenie biznesowe mogą przytłaczać – nawet duzi gracze świadomi się presji. Pokazuje to choćby przytoczona na prezentacji wypowiedź szefa niemieckiego SportScheck, który prognozuje, że w najbliższych 5 latach będzie świadkami dominacji globalnych marek (z własną siecią sprzedaży online i tradycyjnej), konsolidacji retailu (niektóre sklepy znikną, lub ulegną przekształceniu w platformy sprzedażowe), oraz przejęciu dużej części sprzedaży przez „dyskonty” sportowe (co w sumie ma już miejsce choćby w Polsce), które oferują produkty sportowe i outdoorowe po niskich cenach i kładą nacisk na sprzedaż własnych marek. Oczywiście to jedna z wizji, która jednak uwidacznia, jak istotne jest poszukiwanie nowych rozwiązań dla własnego biznesu.

Przed nami dalsze wykłady związane z transformacją cyfrową, która wpływa na wszelkie działania marketingowe, sprzedażowe etc.

Na ISPO Academy Poland dostępne są również najnowsze wydania magazynów 4outdoor Biznes Magazyn i Outdoor Magazyn.

Piotr Turkot

***

PARTNERAMI tegorocznej konferencji będą marki: SPOKEY, HOKA ONE ONE, MARMOT, FERRINO oraz POLISH OUTDOOR GROUP, stowarzyszenie, które tradycyjnie zorganizuje podczas ISPO Academy panel dyskusyjny poruszający aktualne zagadnienia rynku sportowego.
Tym, którzy wyjazd biznesowy lubią połączyć z obecnością na łonie natury, oferujemy możliwość zanocowania w miasteczku namiotowym FERRINO Camp w należącym do hotelu lasku sosnowym nad rzeką Świder. Będzie to świetna okazja, żeby przetestować kolekcje namiotów FERRINO, a także wiele innych produktów.

Tutaj znajdziecie niezbędnik ISPO Academy Poland 2018 (pdf) z Magazynu 4otudoor Biznes nr 51.

Całe info na stronie ISPO Academy – ispoacademy.pl.

Organizatorzy ISPO Academy Poland

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0