HomeRynek outdoor

Koronawirus: branża outdoor niesie pomoc

Wielu spośród uczestników naszego outdoorowego rynku zmaga się z własnymi problemami wywołanymi zaburzeniem życia społecznego i gospodarczego spowodowanymi epidemią koronawirusa. Zagrożone są firmy różnych rozmiarów, sklepy, a zwłaszcza obiekty sportowe. Równocześnie obserwujemy pozytywne działania niektórych przedstawicieli polskiej branży, którzy zdecydowali się w tej trudnej sytuacji pomóc służbom państwowym.

***

OTCF / 4F

OTCF, właściciel popularnej marki sportowej 4F wspiera szpital zakaźny MSWiA w Warszawie. Firma przekazuje 20 proc. obrotów swojego sklepu internetowego, a także produkuje część środków ochrony osobistej takich jak fartuchy, maseczki czy ochraniacze na buty. O początku akcji pisaliśmy tutaj:

Prezes 4F Igor Klaja (fot. 4F FB)

Martes Sport

Największa sieć sklepów outdoorowych w Polsce przeciera szlaki i pośredniczy w transporcie maseczek sanitarnych i maseczek typu “N95” – to dar od Chińczyków, którzy pragną wesprzeć Polaków w tym trudnym czasie. O pierwszym transporcie donosiliśmy wcześniej:

Martes Sport: prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie (fot. Martes Sport)

Helikon-Tex

Polski producent odzieży outdoorowej o survivalowym zacięciu przekazał 10 tys. złotych na rzecz Fundacji Bezpieczne Pomorze. Jak podają przedstawiciele marki:

Helikon-Tex od wielu lat wspiera policję i ratowników medycznych. W tym wyjątkowo trudnym okresie chcielibyśmy jednak szczególnie odwdzięczyć się tym, którzy nierzadko ryzykują własnym zdrowiem i życiem, niosąc nam pomoc i zapewniając bezpieczeństwo. To z myślą o nich przygotowaliśmy akcję #WspieramSłużby, do której zapraszamy Was wszystkich. Co zapewniamy jako Helikon-Tex? Przekażemy 10 tys. złotych na rzecz Fundacji Bezpieczne Pomorze*, która wykorzysta te środki do zakupu specjalistycznych lamp NBV, emitujących promienie UV-C, które neutralizują wirusy i bakterie. Lampy te zostaną przekazane służbom zaangażowanym w walkę z koronawirusem SARS-CoV2 (m.in. dla Wojewódzkich Stacji Pogotowia Ratunkowego, Policji). Co więcej, cały obrót ze sprzedaży produktów Linii Medical w marcu 2020 r., przeznaczymy na cele statutowe Fundacji Bezpieczne Pomorze. Włącz się do akcji!

AGREST

Nie tylko wielcy: niszowa manufaktura z Krakowa produkująca na codzień ubrania i woreczki wspinaczkowe również zdecydowała się pomóc. Barbara Wysoczańska-Grochal i Grzegorz “Ges” Grochal:

Nie zostaliśmy w domu ale… w zredukowanym, dwuosobowym składzie, cały dzień szyliśmy maseczki w ramach akcji: #maseczkidlakrakowskichmedykow. Pomału się w tym odnajdujemy, jutro włączamy drugi bieg. #koronawirustydziadu

AGREST szyje maseczki dla krakowskich medyków (fot Agrest FB)

Maseczki szyją też zakonnice, żołnierze, więźniowie i polskie firmy modowe z Ewą Minge na czele (źródło: TVN24). Jeśli zainspiruje Was ta historia i sami – chociażby na niewielką skalę – będziecie chcieli uszyć maseczki wiele pożytecznych informacji (instrukcje, wytyczne, dostęp do materiałów) znajdziecie na grupach facebookowych przypisanych do poszczególnych miast. Tu Kraków:

[aktualizacja]

Campus

Załogom szpitali, karetek i innych grup wsparcia oprócz maseczek brakuje również okularów ochronnych. Taką funkcję w tej wyjątkowej sytuacji mogą pełnić gogle narciarskie. Z pomocą przychodzi Campus. Przedstawicielka marki, Justyna Dziekońska:

Staramy się pomagać na miarę naszych możliwości i zdecydowaliśmy się przekazać gogle narciarskie instytucjom, które zgłoszą takie zapotrzebowanie. Zgłaszają się do nas szpitale, pogotowia, grupy wsparcia, wolontariusze, harcerze itp. Pierwsze wysyłki są już realizowane.

Campus przekazuje gogle narciarskie instytucjom i grupom walczącym ze skutkami epidemii (fot. Campus FB)

***

Słyszeliście o innych polskich markach z branży outdoor, które prowadzą podobne działania? Jesteście jedną z nich? Pochwalcie się, pomóżcie nam uzupełnić tę listę.

Michał Gurgul
źródło:4F, Helikon-Tex, Martes Sport, Agrest, Campus

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    JANYSPORT Paweł Janyst 4 dni ago

    Bardzo dobre inicjatywy są godne podziwu, ale szacunek powinny wzbudzać efekty działań, a nie tylko deklaracje.