Wielu spośród uczestników naszego outdoorowego rynku zmaga się z własnymi problemami wywołanymi zaburzeniem życia społecznego i gospodarczego spowodowanymi epidemią koronawirusa. Zagrożone są firmy różnych rozmiarów, sklepy, a zwłaszcza obiekty sportowe. Równocześnie obserwujemy pozytywne działania niektórych przedstawicieli polskiej branży, którzy zdecydowali się w tej trudnej sytuacji pomóc służbom państwowym.
***
OTCF / 4F
OTCF, właściciel popularnej marki sportowej 4F wspiera szpital zakaźny MSWiA w Warszawie. Firma przekazuje 20 proc. obrotów swojego sklepu internetowego, a także produkuje część środków ochrony osobistej takich jak fartuchy, maseczki czy ochraniacze na buty. O początku akcji pisaliśmy tutaj:
Martes Sport
Największa sieć sklepów outdoorowych w Polsce przeciera szlaki i pośredniczy w transporcie maseczek sanitarnych i maseczek typu “N95” – to dar od Chińczyków, którzy pragną wesprzeć Polaków w tym trudnym czasie. O pierwszym transporcie donosiliśmy wcześniej:
Helikon-Tex
Polski producent odzieży outdoorowej o survivalowym zacięciu przekazał 10 tys. złotych na rzecz Fundacji Bezpieczne Pomorze. Jak podają przedstawiciele marki:
Helikon-Tex od wielu lat wspiera policję i ratowników medycznych. W tym wyjątkowo trudnym okresie chcielibyśmy jednak szczególnie odwdzięczyć się tym, którzy nierzadko ryzykują własnym zdrowiem i życiem, niosąc nam pomoc i zapewniając bezpieczeństwo. To z myślą o nich przygotowaliśmy akcję #WspieramSłużby, do której zapraszamy Was wszystkich. Co zapewniamy jako Helikon-Tex? Przekażemy 10 tys. złotych na rzecz Fundacji Bezpieczne Pomorze*, która wykorzysta te środki do zakupu specjalistycznych lamp NBV, emitujących promienie UV-C, które neutralizują wirusy i bakterie. Lampy te zostaną przekazane służbom zaangażowanym w walkę z koronawirusem SARS-CoV2 (m.in. dla Wojewódzkich Stacji Pogotowia Ratunkowego, Policji). Co więcej, cały obrót ze sprzedaży produktów Linii Medical w marcu 2020 r., przeznaczymy na cele statutowe Fundacji Bezpieczne Pomorze. Włącz się do akcji!
AGREST
Nie tylko wielcy: niszowa manufaktura z Krakowa produkująca na codzień ubrania i woreczki wspinaczkowe również zdecydowała się pomóc. Barbara Wysoczańska-Grochal i Grzegorz „Ges” Grochal:
Nie zostaliśmy w domu ale… w zredukowanym, dwuosobowym składzie, cały dzień szyliśmy maseczki w ramach akcji: #maseczkidlakrakowskichmedykow. Pomału się w tym odnajdujemy, jutro włączamy drugi bieg. #koronawirustydziadu
Maseczki szyją też zakonnice, żołnierze, więźniowie i polskie firmy modowe z Ewą Minge na czele (źródło: TVN24). Jeśli zainspiruje Was ta historia i sami – chociażby na niewielką skalę – będziecie chcieli uszyć maseczki wiele pożytecznych informacji (instrukcje, wytyczne, dostęp do materiałów) znajdziecie na grupach facebookowych przypisanych do poszczególnych miast. Tu Kraków:
[aktualizacja 25 marca]
Campus
Załogom szpitali, karetek i innych grup wsparcia oprócz maseczek brakuje również okularów ochronnych. Taką funkcję w tej wyjątkowej sytuacji mogą pełnić gogle narciarskie. Z pomocą przychodzi Campus. Przedstawicielka marki, Justyna Dziekońska:
Staramy się pomagać na miarę naszych możliwości i zdecydowaliśmy się przekazać gogle narciarskie instytucjom, które zgłoszą takie zapotrzebowanie. Zgłaszają się do nas szpitale, pogotowia, grupy wsparcia, wolontariusze, harcerze itp. Pierwsze wysyłki są już realizowane.
[aktualizacja 30 marca]
Skalnik
Skalnik rozpoczął akcję #DANIEDLAMEDYKA, której celem jest zaopatrzenie personelu oddziałów ratowniczych i innych potrzebujących pracowników służby zdrowia w żywność liofilizowaną. Przedstawiciele sklepu deklarują:
Skalnik wrzuca do puli 50 posiłków liofilizowanych na start. Gdy wspólnymi siłami dobijemy 100, zaczniemy dokładać po 1 daniu na każde kolejne 10 dań zakupionych przez Was. Zebrana w ten sposób żywność trafi do personelu medycznego wybranych oddziałów ratowniczych.
MM Sport i Keen
MM SPORT dzieli z marką KEEN wspólne idee. Dystrybutor dołączył do akcji producenta i postanowił przekazać 200 par butów o wartości detalicznej ponad 100 000 zł dla obsługi karetek pogotowia:
Chcemy tym samym okazać gest solidarności, wsparcia i szacunku dla osób, które narażają się, aby ratować zdrowie i życie ludzi z naszego regionu kraju.
Więcej informacji na temat tej akcji znajdziecie tutaj:
Polecamy również rozmowę z Maciejem Maciantowiczem, właścicielem MM Sport:
***
Słyszeliście o innych polskich markach z branży outdoor, które prowadzą podobne działania? Jesteście jedną z nich? Pochwalcie się, pomóżcie nam uzupełnić tę listę.
Michał Gurgul
źródło:4F, Helikon-Tex, Martes Sport, Agrest, Campus, Skalnik, MM Sport
KOMENTARZE
Bardzo dobre inicjatywy są godne podziwu, ale szacunek powinny wzbudzać efekty działań, a nie tylko deklaracje.