Międzynarodowe Targi Sprzętu i Mody Sportowej w Monachium w tym roku odbyły się po raz pierwszy w formacie online. Platformy cyfrowe ISPO Munich Online 2021 w dniach 1-5 lutego odwiedziło ponad 31 tysięcy osób ze 110 krajów, a swoje produkty zaprezentowało 545 wystawców. Uwagę przyciągnął także poświęcony społecznym megatrendom program konferencji.
***
Jak podsumowuje Klaus Dittrich, CEO Messe München, ISPO Munich Online 2021 spełniło swoją rolę jako wiodąca platforma i źródło inspiracji dla całej branży sportowej i outdoorowej. Myśl przewodnia tegorocznego spotkania to:
Sport is stronger.
ISPO Munich Online 2021 w liczbach
Na tegorocznych targach swoje produkty i innowacyjne pomysły przedstawiło 545 wystawców ze 110 krajów. Z darmowej części programu skorzystało 22 tysiące osób, zaś w całym wydarzeniu wzięło udział łącznie 31 574 gości. Do krajów, które odznaczały się największą liczbą uczestników należały kolejno: Niemcy, Włochy, Wielka Brytania, Austria, Japonia i Chiny.
Różnorodność branży w strefie Expo
Strefa wystawców wyróżniała się przede wszystkim różnorodnością. Kompleksowy przegląd rynku oferowali liderzy branży, tacy jak adidas Terrex, Gore, Mammut, Icebreaker. Nie zabrakło również dostawców tekstyliów czy przedstawicieli start-upów.
O tym, co istotne
Każdy dzień wydarzenia poświęcony był innym zagadnieniom: od innowacji i kreatywności, po cyfryzację, zdrowie i zrównoważony rozwój. W ciągu pięciu dni odbyły się m.in. Runner’s World Symposium oraz ISPO Brandnew Live Pitch, podczas którego dziesięciu przedstawicieli najlepszych start-upów branży sportowej miało szansę zaprezentować swoje pomysły za pomocą 90-sekundowych wystąpień. Tematyka organizowanych na żywo wykładów i prelegenci z całego świata niejednokrotnie podkreślali cel i znaczenie targów. Panele dyskusyjne dotyczyły wzmocnienia pozycji kobiet oraz kroków, jakie należy podjąć w trosce o zrównoważoną przyszłość. Wszystkie prezentacje i warsztaty zostały udostępnione online dla posiadaczy biletów na konferencję po jej zakończeniu.
Z myślą o konsumentach
Konsumenci już jakiś czas temu stali się aktywnymi członkami branży sportowej, a nie tylko jej biernymi odbiorcami. Dlatego w tym roku, wraz z partnerami: Peloton, Blackroll, European Outdoor Film Tour, Technogym, the European Championships Munich 2022 i FreerideFilm Festival prezentowanym przez ABS&PYUA, ISPO Munich Online stworzyło różnorodny program filmów, wywiadów i zadań interaktywnych. Dodatkowo, wprowadzono Public Choice Award, dzięki czemu sportowa społeczność mogła wspólnie wyłonić najlepszy produkt roku.
A co sądzą o wydarzeniu sami wystawcy?
Opinie wystawców i partnerów tylko podkreślają sukces, jaki udało się osiągnąć organizatorom ISPO Munich Online 2021. „To kolejny pozytywny przykład cyfrowej transformacji naszego świata” – mówi Achim Löffler, globalny lider w biznesie COF w Gore. Oliver Pabst, dyrektor generalny Mammut Sports Group zaznacza, że była to okazja do pokazania, w jaki sposób wykorzystywana jest cyfryzacja do prezentowania zarówno marki, jak i kluczowych tematów dotyczących zrównoważonego rozwoju, innowacji i jakości.
Kolejnym wydarzeniem ISPO będą targi ISPO Shanghai w Chinach, zaplanowane na 2-4 lipca. Nieco później, w dniach 6-8 lipca, w formie hybrydowej odbędą się największe w Europie targi plenerowe OutDoor by ISPO w Monachium.
Więcej informacji o pięciu dniach tegorocznych targów można znaleźć na stronie ispo.com.
Zuzanna Kozerska
źródło: ISPO Munich
***
Zapraszamy również do innych relacji z ISPO Munich Online 2021 na naszej stronie:
KOMENTARZE