Rok 2012 był dla nas wyjątkowy. Wypracowaliśmy 20 proc. wzrost przychodów ze sprzedaży. Na działalności podstawowej (bez dodatkowej sprzedaży podczas EURO) uzyskaliśmy 13 proc. wzrost, z czego na sklepach porównywalnych poprawiliśmy przychody o 8 proc. w stosunku do roku 2011. Dzięki szybszej rotacji towarów poprawiliśmy naszą płynność finansową.
W roku 2012 sieć INTERSPORT posiadała tytuł „Oficjalnego Sklepu Sportowego z licencjonowanymi produktami UEFA EURO 2012™ i miała w Polsce wyłączność na sprzedaż produktów sportowych na stadionach oraz oficjalnych strefach kibica.
Spółka uruchomiła 150 stanowisk kasowych w 28 dodatkowych (poza sklepami) punktach handlowych. W projekt zaangażowanych było około 500 osób. Sprzedaż prowadzona była od 8 czerwca do 1 lipca 2012 roku.
Łącznie w Polsce INTERSPORT sprzedał ponad 300 tys. licencjonowanych produktów UEFA EURO 2012™, w tym 120 tys. koszulek i 45 tys. piłek. Jesteśmy zadowoleni ze sprawnej organizacji przedsięwzięcia, pozytywnego wizerunku marketingowego oraz osiągniętego dodatniego wyniku finansowego.
W roku 2012 rozpoczęliśmy proces optymalizacji powierzchni handlowej. Zamknęliśmy jeden nierentowny sklep zlokalizowany w CH Plaza Kraków i uruchomiliśmy dwie nowe lokalizacje, na dobrych warunkach finansowych, w Kielcach i Gorzowie Wielkopolskim. Proces ten będziemy kontynuować w bieżącym roku.
W ostatnim roku prowadziliśmy rzetelną i przejrzystą politykę komunikacyjną. Dowodem tego było zakwalifikowanie się do elitarnego grona spółek giełdowych, które wykazują największą transparentność pod kątem ujawniania danych pozafinansowych w projekcie „Analiza danych ESG w Polsce”.
Zostaliśmy również laureatem III etapu konkursu Złota Strona Emitenta, który był organizowany przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
W sierpniu 2012 roku 4.000.000 społeczność polskich internautów przyznała salonom INTERSPORT „Godło Jakości Obsługi” w kategorii „Sprzęt sportowy i turystyczny”, za spełnianie najwyższych standardów obsługi klienta.
Przed nami kolejny rok wytężonej pracy. Widzimy duży potencjał drzemiący w sprzedaży całorocznych grup towarowych. Chcemy utrzymać obroty na porównywalnym poziomie i skoncentrować się na poprawie rentowności w salonach. Jesteśmy przekonani, że potrafimy wykorzystać nasze 25-letnie doświadczenie prowadzenia biznesu w branży sportowej, do osiągnięcia założonych na ten rok celów.
Z poważaniem
Artur Mikołajko
Prezes Zarządu INTERSPORT Polska S.A.
***
- Raport INTERSPORT Polska S.A. za 2012 rok znajduje się TUTAJ
- Zapraszamy do lektury wywiadu z Arturem Mikołajko, opublikowanym w Magazynie 4outdoor 2/2013
KOMENTARZE