HomeBarometr rynku outdoor

Barometr rynku: dobry wynik w październiku

Spowolnienie dynamiki sprzedaży we wrześniu okazało się na szczęście tylko chwilowym potknięciem. W październiku nasz Barometr wskazał już prawie 7 proc. nad kreską. Trzeba jednak zaznaczyć, że odchylenie od średniej było w tym miesiącu wyjątkowo widoczne.

W październiku sklepy, biorące udział w naszym badaniu, odnotowały różne wyniki. Niektórym udało się osiągnąć sprzedaż wyższą, innym podobną, a jeszcze innym niższą niż w październiku 2018 r. Odchylenie było w minionym miesiącu większe niż zazwyczaj. Niemniej średnia tych wyników, którą uznajemy za wskaźnik obrazujący kondycję naszej branży, wyniosła 6,8 proc.

To dobry wynik, wskazujący, że ogólny trend sprzyja sprzedaży produktów outdoorowych. Moda na sport, aktywność i zdrowy tryb życia trwa, a nawet się rozwija. Jesień, zmienna pogoda, wymagające warunki – to czynniki kształtujące popyt. Równocześnie długie okresy dobrej pogody (za nami najcieplejszy październik w historii) sprzyjały krótszym i dłuższym wyjazdom. Popyt na ofertę firm z naszej branży – zarówno w kraju, jak i za granicą – jest. To, w jaki sposób uda się wykorzystać ten potencjał, zależy od Was.

My trzymamy kciuki za wszystkich. Życzymy Wam, aby dobry trend trwał, a Wasze decyzje biznesowe pozwoliły osiągnąć branży nowy, wyższy poziom na progu kolejnej dekady.

***

Sklepy biorące udział w badaniu:

  • 8a.pl (Gliwice)
  • Alpin Sklep (Warszawa)
  • AlpinSport (5 sklepów, Zakopane)
  • E-Pamir.pl (Kraków)
  • Mammut (Kraków)
  • Salewa (Warszawa, Outlet, Rzeszów)
  • sieć Skalnik (3 sklepy, Wrocław)
  • sieć The North Face (10 sklepów)
  • TrekkerSport (Poznań)
  • Woda Góry Las (Poznań)
  • Weld – Sklep Górski (Dąbrowa Górnicza)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0