HomeRynek outdoor

Cykl „Outdoor trzyma się mocno…” – rozmowa z Jakubem Jóźwiakiem z 8a.pl

Przed nami rok kolejnych wyzwań, zarówno tych branżowych, jaki i makroekonomicznych. Zapytaliśmy menadżerów o zimowe preordery, wiosenne dostawy oraz sposoby na radzenie sobie z trudnościami. W większości odpowiedzi pojawia się umiarkowany optymizm, ale między wierszami można wyczytać, że rok 2023 będzie niezwykle trudnym czasem, zarówno dla sklepów, jaki i dystrybutorów i producentów… Oto rozmowa z cyklu „Outdoor trzyma się mocno…” z Jakubem Jóźwiakiem, dyrektorem ds. marketingu w 8a.pl.

Jakub Jóźwiak – dyrektor ds. marketingu 8a.pl (fot. arch. J. Jóźwiak)

4outdoor.pl: Zakończył się lub dobiega końca okres preorderów FW 2023/2024 – jak porównasz tegoroczne zamówienie do zeszłego roku?
Jakub Jóźwiak: Nasze zamówienie na FW 2023/2024 jest istotnie większe od ubiegłorocznego, oferujemy już prawie 300 marek na coraz większą liczbę krajów i traktujemy szerokość naszej oferty jako coś wyróżniającego nas na rynku outdoorowym.

Jak podsumujesz mijającą zimę – czy sprzedaż spełniła Wasze oczekiwania? Jakie kategorie sprzedały się najlepiej – czy coś Was zaskoczyło w zachowaniach klientów?
Jesteśmy bardzo zadowoleni ze sprzedaży zimowej, a szczególnie z pierwszej części zimy, która była dla nas bardzo dobra zarówno w Polsce, jak i w Czechach, Słowacji i Rumunii. Druga część zimy była trudniejsza sprzedażowo wskutek wysokich temperatur oraz wysokiej inflacji drenującej budżety domowe klientów. Mimo tych niekorzystnych czynników nie zauważyliśmy, aby klienci rezygnowali z zakupów u nas, natomiast miały one wpływ na popularność niektórych grup produktowych.

Czy planujecie jakieś inwestycje w rozwój sklepów stacjonarnych, e-commerce? Co jest dla Was priorytetem w 2023 roku? Jakie trendy technologiczne i logistyczne przyciągają Waszą uwagę?
Pod koniec 2022 zmieniliśmy lokalizację naszego magazynu, istotnie powiększając jego przestrzeń. Jesteśmy dumni z tej zmiany i sposobu jej przeprowadzenia, gdyż z perspektywy klientów była ona niezauważalna, a nam otworzyła szerokie możliwości rozwoju oferty i automatyzacji procesów magazynowych. Rok 2023 jest dla nas rokiem dalszego rozwoju w Polsce oraz zdobywania coraz silniejszej pozycji na rynkach zagranicznych.

Otoczenie biznesowe – już tradycyjnie – jest pełne wyzwań. Jakie czynniki ekonomiczne (inflacja, konsumpcja, zatrudnienie, spadek dynamiki PKB etc.) wpływające na działalność firmy i zachowania konsumentów uważasz za najważniejsze?
Co do otoczenia makroekonomicznego, wysoka inflacja oczywiście nie pomaga, bo uderza w portfele klientów, wpływa na podwyższanie cen przez producentów oraz podnosi bazę kosztową prowadzenia działalności. Stanowi to wyzwanie dla wszystkich biznesów, ale też stanowi okazję dla sprawnych i efektywnych organizacji, aby być jeszcze silniejszymi, gdy te trudności już ustąpią.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0