Tegoroczne targi ISPO BEIJING po raz kolejny okazały się rekordową edycją. W dniach 22-25 lutego na 35.000 m2 przestrzeni wystawienniczej (+ 17% względem ubiegłego roku) w China National Convention Center wystawiło się 353 wystawców (+ 28%), 516 marek (+ 47%), a ich najnowsze produkty podziwiało ponad 24,500 odwiedzających.
Targi ISPO BEIJING odnotowały więc dwucyfrowy wzrost we wszystkich obszarach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych wyników, które znacznie przerosły nasze oczekiwania – skomentował sukces targów Klaus Dittrich, Prezes i CEO Messe München.
Szczególnie widoczny był wzrost frekwencji wśród azjatyckich producentów, działających obecnie jako niezależne marki i prezentujących podczas targów wysokiej jakości produkty. Należą do nich m.in. takie marki jak: KingCamp, MobiGarden czy K2Summit.
Ponadto pojawiło się wiele międzynarodowych marek. Wśród nich m.in.: Bogner, DC, Deuter, Eaglecreek, Five Ten, Meindl, Protest, Salomon, Vaude oraz X-Bionic skorzystały z okazji zaprezentowania swoich produktów na wschodzącym rynku sportowym w Azji.
Jestem zaskoczony tym jak wiele marek wystawia się na ISPO BEIJING. Uważam, że jakość wystawców jest bardzo wysoka, spotkałem wielu ważnych ludzi. Oczywiście wystawimy się także w przyszłym roku – mówi Dr. Antje von Dewitz, Managing Director w Vaude.
Tegoroczne targi były również pierwszymi na których pojawiły się brytyjscy producenci, a wśród nich: DMM, Kozi Kidz, Lowe Alpine, Mountain Equipment, OMM oraz Rab. Ważnym wskaźnikiem rosnącego znaczenia targów w Pekinie był również powrót na wystawę takich marek jak Burton, Lowa, Northland i Sympatex.
Chiński rynek rozwija się dynamicznie zarówno pod względem potrzeb, jak i popytu, jest więc ważne abyśmy byli tu obecni z naszą marką. ISPO jest zaufanym partnerem i dlatego właśnie wybraliśmy ISPO BEIJING aby wprowadzić markę Burton na chiński rynek i wśród chińskich konsumentów – mówi Donna Carpenter, Burton President.
ISPO BEIJING jest dobrą platformą dla wystawców. Zapewnia nam dużo miejsca aby zaprezentować nasze technologie i funkcje. Jednocześnie oferuje modny styl i nowoczesne środowisko. Zdecydowanie na tegorocznych targach było więcej gości niż na poprzedniej edycji. Jesteśmy zadowoleni także z tego, że targi te przeciągają ludzi zorientowanych na modę – komentuje James Sun, General Manager PHENIX, LTD.
Biorąc pod uwagę nowe zachowania konsumentów oraz wzrost zainteresowania sportem i rekreacją w Chinach, tegoroczne targi ISPO BEIJING działały w dwóch podstawowych obszarach: Action Sports i Sports Fashion. Pozwala to na kompleksowy przegląd rynku, który jest zarówno pod wpływem tradycyjnej kultury, jak i trendów młodzieżowych. Dzięki temu ISPO BEIJING dociera do naprawdę szerokiej, azjatyckiej publiczności.
Chiński rynek dóbr sportowych niewiarygodnie szybko się rozwija. ISPO BEIJING oferuje międzynarodowym i chińskim producentom idealną platformę do udziału w tym wzroście. Już teraz swój udział w przyszłorocznej edycji zapowiedziało jeszcze więcej wystawców niż na tegorocznych targach – mówi Klaus Dittrich.
Źródło: MESSE MÜNCHEN GMBH
KOMENTARZE