Rok Alpine Pro

Mija rok od ponownego startu firmy Alpine Pro na polskim rynku. O osiągnięciach i najnowszej ofercie czeskiej marki opowiada Marek Borowiecki.

Alpine Pro, Marek BorowieckiAlpine Pro, Marek Borowiecki

4outdoor.pl: Od około roku Alpine Pro ponownie działa na polskim rynku, czy udało wam się osiągnąć zakładane na 2010 rok cele – zarówno te dotyczące wyników finansowych, jak i te związane z ekspansją marki? W ilu sklepach jesteście dostępni?
Marek Borowiecki (Menadżer ds. Sprzedaży Alpine Pro Polska): Zgadza się, dokładnie rok temu w czasie zimowej edycji targów Sport-Kielce Zima 2009 zaprezentowaliśmy nasze najnowsze kolekcje, a sprzedaż rozpoczęliśmy już pod koniec marca. W roku 2009 naszym głównym celem było wznowienie działalności handlowej, a co za tymi idzie współpracy z partnerami handlowymi, przygotowanie zarówno front, jaki back office. Nasze cele (w tym finansowe) w dużym stopniu zrealizowaliśmy. Jesteśmy obecni w kilkudziesięciu sklepach w Polsce, wiele z naszych produktów cieszy się sporym zainteresowaniem, dość często słyszymy opinie ze sklepów, że to dobrze, że wróciliśmy na rynek. Rozwój w dużych miastach jest pod naszą kontrolą i systematycznie budujemy w nich swoją pozycję (aczkolwiek w tej chwili nie jest to jeszcze zbyt widoczne).

Kolekcja Extrem, Alpine ProKolekcja Extrem, Alpine Pro

Jak radziliście sobie z rozwijaniem marki w okresie spowolnienia?
Trafiliśmy na trudny i ryzykowny okres dla naszej gospodarki, który przełożył się również na naszą branżę. Przy podejmowaniu decyzji staramy się przede wszystkim jak najlepiej oceniać i ograniczać ryzyko biznesowe. A to w pewnym stopniu ma wpływ na tempo rozwoju. W ciągu ubiegłego roku było kilka złych okresów, kiedy sklepy/firmy notowały dość duże spadki sprzedaży, a więc naszych produktów prawdopodobnie również sprzedawały stosunkowo mniej.

Kolekcja Outdoor, Alpine ProKolekcja Outdoor, Alpine Pro

Z jakimi planami biznesowymi wchodzicie w nowy sezon?
W nowym sezonie przede wszystkim skupimy się na dalszym rozwoju sieci dystrybucji, zarówno w ramach już istniejących sklepów, jak i nowych punktów. Ponadto planujemy zmienić siedzibę spółki i stworzyć w niej przyzwoity showroom, planujemy również pewne działania trade marektingowe…

Jakie nowości znajdziemy w waszej kolekcji na nowy sezon?
Regułą jest to, że około 70-80% modeli kolekcji Alpine Pro jest zastępowanych nowymi projektami. Tak również dzieje się w przypadku kolekcji Jesień-Zima 2010. Cała kolekcja składa się z trzech podkolekcji odpowiednio koncentrujących się na: produktach oferowanych w sezonie jesiennym, kolekcji narciarskiej oraz obuwia i akcesoriów. W każdej podkolekcji jest mnóstwo nowości charakteryzujących się nowymi rozwiązaniami w zakresie: kroju (zapewniającym komfort), kolorystyki czy też rodzaju zastosowanych materiałów, przy zachowaniu podstawowej dewizy dla marki Alpine Pro, którą jest utrzymywanie atrakcyjnej ceny rynkowej dla bardzo dobrych jakościowo produktów z nowoczesnym designem.

Alpine Pro, kurtka ArosaAlpine Pro, soft shell Arosa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0