Najnowszy numer Magazynu 4outdoor nr 10

Outdoor nie ma wakacji! Przed branżą dwa miesiące wytężonej pracy związanej z sezonowymi zamówienia, wypełnione również dwoma ważnymi wydarzeniami targowymi – Outdoor Show we Friedrichshafen oraz Sport-Lato w Kielcach. 

Temat targowy jak bumerang powraca co kilka miesięcy, nieodłącznie towarzyszy mu dyskusja nad kosztami, jakie generuje uczestnictwo w tego typu przedsięwzięciach. Redakcja magazynu postanowiła zatem zamieścić dwa teksty związane z tą tematyką – oba dotyczą wzrostu efektywności płynącej z pojawienia się firmy-wystawcy na targach.

Pierwszy skupia się na kwestii przygotowania zespołu, stoiska oraz umiejętnym wykorzystaniu targowych spotkań i konferencji, drugi dotyczy podstawowych działań PR i współpracy z dziennikarzami. Doświadczenie wielu firm wskazuje na to, że dopiero wieloletnia obecność na targach przynosi wymierne efekty, jednak warto dołożyć wszelkich starań, aby każdą imprezę można było określić jako owocną!

Przy okazji targów branżowych powraca również kwestia identyfikacji oraz wielkości naszego segmentu rynku. Niestety outdoor to jedna z nielicznych branż, która nie jest w profesjonalny sposób oszacowana. W gruncie rzeczy nie wiemy, jaka jest wartość rynku, a pojawiające się od czasu do czasu szacunki pochodzą z ogólnych wyliczeń związanych z całym rynkiem sportowym. Przed branżą stoi z pewnością wyzwanie stworzenia jakiejś formy monitoringu obrotów sklepów outdoorowych. Temat z pewnością nie jest łatwy ale warto się nad nim zastanowić podczas targowych rozmów.

Wielkość rynku związana jest zaangażowaniem społeczeństwa w różne formy aktywności sportowej. O tym, jakie są zainteresowania sportowe Polaków możemy dowiedzieć się z raportów GUS i CBOS. Badania nie dają oczywiście odpowiedzi, jaka część społeczeństwa uprawia sporty outdoorowe, ale mogą być ważną wskazówką przy tworzeniu strategii sprzedażowej, zarówno wśród producentów, jak i sprzedawców.

Ciekawym i bardziej szczegółowym uzupełnieniem polskich badań jest analiza klienta outdoorowego rynku niemieckiego i szwajcarskiego. Oczywiście nie można bezpośrednio przełożyć tych wyników na polski rynek. Badania te jednak ukazują również ogólne trendy i zachowania, które w ograniczonym zakresie już funkcjonują w Polsce.

Zapraszamy zatem do lektury kolejnego numeru, jednocześnie przypominając, że codziennie czeka na Was w internecie pierwszy polski portal branży outdoor, czyli 4outdoor.pl!

W numerze:

  • Newsy…………………………………………………………………………..4, 6
  • Owocne targi……………………………………………………………………..8
  • PR, czyli jak wykorzystać targi w praktyce…………………………….12
  • Outdoor Show 2010……………… ………………………………………….14
  • Wspinanie wykazuje nieustanną tendencję wzrostową………….16
  • Turystyka piesza: rynek ze świetlaną przyszłością…………………17
  • Polscy wystawcy i przedstawciele marek we Friedrichshafen…..18
  • Badania dotyczące aktywności sportowej w Polsce………………..20
  • Raport o rynku outdoorowym w Niemczech i Szwajcarii…………..23
  • Czekolada najlepsza jest w Szwajcarii. Sprzęt turystyczny
    w Chinach – wg Red Bird…………………………………………………….27
  • Vaude w zgodzie ze środowiskiem naturalnym………………………28
  • Zrównoważony rozwój w praktyce wg TNF…………………………….29

———

Poprzednie numery dostępne są na stronie 4outdoor.pl w formacie PDF.

Jednocześnie przypominamy, tym którzy nie otrzymują jeszcze magazynu, że jeżeli chcą aby magazyn branży outdoor trafił na ich biurko, to wystarczy wypełnić ten formularz.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0