HomeRynek outdoor

Outdoor liderem wzrostu VF Corporation

Przedstawiciele amerykańskiej VF Corporation upublicznili plany rozwoju na następne pięć lat, które zakładają wzrost znaczenia należących do portfolio korporacji marek z sektorów outdoor i action sports. The North Face oraz Vans mają generować aż połowę przychodu korporacji w roku 2015.

Segmenty outdoor i action sport przyniosły w 2010 roku aż 3,2 miliarda dolarów co stanowi 42% całkowitego przychodu korporacji VF. Celem jest zwiększenie tego udziału o kolejne 3 miliardy dolarów w okresie następnych pięciu lat – powiedział inwestorom Steve Rendle, przewodniczący Outdoor & Action Sports America w VF Corporation, podczas spotkania, które odbyło się 11 marca w Nowym Yorku.

Cele pięcioletniego planu rozwojowego w rozbiciu na poszczególne, najważniejsze marki zakładają wzrost przychodu o 1,5 miliarda dolarów w przypadku The North Face, o 900 milionów dolarów w przypadku Vans, 300 milionów dla Kipling and Napapijri oraz kolejnych 300 milionów rozdystrybuowanych na pozostałe marki, włączając w to Jansport, Eastpak, Lucy, Eagle Creek oraz Reef.

Skupiając się na marce The North Face, VF planuje osiągnąć w nadchodzącym pięcioletnim okresie roczny stopień wzrostu sięgający 30% w Azji, 16% na rynku europejskim, oraz 14% w obu Amerykach. VF planuje także zwiększyć liczbę należących do The North Face markowych sklepów detalicznych z obecnych 63 (stan na rok 2010) do 179 w roku 2015, oraz zwiększyć liczbę sklepów partnerskich ze 133 istniejących w 2010 do 185 w 2015.

Przyznając, że wirtualne środowisko oraz e-commerce będą odgrywać dużą rolę w nadchodzącej przyszłości, VF ujawniło niektóre dane dotyczące ruchu na stronach marki The North Face. Około 1 mln użytkowników odwiedza miesięcznie stronę TheNorthFace.com, ponad 600 000 otrzymuje mailowego newsletter’a, 500 000 używa aplikacji Snow Report, oraz kolejne 430 000 korzysta z Trailhead App. Strona na Facebooku osiągnęła liczbę 618 000 fanów, a ponad 22 000 osób śledzi markę na Twitterze.

Roczny przychód marki pochodzący z obszaru e-commerce ma do roku 2015 ulec potrojeniu i osiągnąć poziom 400 mln dolarów.

W pozostałych grupach VF oczekuje wzrostu przychodu na poziomie 1 miliarda dolarów dla segmentu jeanswear, oraz kolejnego miliarda dla połączonych segmentów sportswear, imagewear, oraz contemporary brands.

Podchodzimy do następnych pięciu lat z pewnością i z przekonaniem, że pełen potencjał naszych marek dopiero zaczyna się ujawniać – mówi w swoim oświadczeniu CEO i przewodniczący VF, Eric Wiseman – Mamy strategiczny plan, aby zwiększyć przychody o 10% rocznie i zyski o 12% przy 15% marży operacyjnej na przestrzeni następnych pięciu lat. Naszym celem jest osiągnięcie 12,7 miliarda dolarów przychodu w roku 2015.

źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0