HomeRynek outdoor

VF finalizuje zakup Timberlanda

Firma VF Corporation, właściciel marek The North Face, Vans i Jansport, sfinalizowała ogłoszone wcześniej plany nabycia Timberland Co. VF zapłaciła 43 USD za akcję, co przekłada się na transakcję o wartości 2,3 miliarda dolarów.

Wraz z zakończeniem transakcji, decydenci VF mianowali Patrika Friska na stanowisko nowego prezesa marki Timberland, który zastąpił Jeffa Swartza. Przedstawiciele firmy poinformowali, że Swartz, wraz z Carrie Teffner, dotychczasową wiceprezes i dyrektor finansową Timberland, i Danette Wineberg wiceprezes i głównym radcą prawnym marki Timberland opuszczają markę i podejmą się innych nie związanych z nią działań.

Nowy prezydent Timberland, Frisk, jest liderem grupy Outdoor & Action Sport w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki od 2009 roku.

Marka Smartwool, której właścicielem jest Timberland, pozostanie ulokowana w Steamboat Springs, w Kolorado, i nadal będzie kierowana przez Marka Satkiewcza, prezesa Smartwool Ameryka.

Richard O’Rourke będzie nadal wiceprezesem Timberland z siedzibą w Wexham, Anglii, odpowiedzialnym za markę za granicą i jej dystrybutorów na świecie. 

Timberland i Smartwool dołączyły do The North Face, Vans i Jansport w Outdoor & Action Group VF Sports. Przedstawiciele firmy szacują, że Timberland spowoduje wzrost przychodu VF o 700 mln dolarów w 2011 roku i podniesienie zysk o około 0,45 dolara na akcję za ten rok, czyli około 0,25 dolarów za akcję uwzględniając koszty nabycia.

To przejęcie umacnia pozycję VF w obszarze rynku outdoor poprzez dodanie dwóch silnych, globalnych i naprawdę autentycznych marek o dużym potencjale i możliwościach rozwoju – mówi prezes i dyrektor generalny VF Eric Wiseman. – VF jest zaangażowana w działania pomocowe dla marek Timberland i Smartwool tak, by te osiągnęły ich pełen potencjał wzrostu, przy jednoczesnym zachowaniu odrębności i swoistości każdej z tych marek – dodaje.

Źródło: snewsnet.com

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0