Nowe marki na polskim rynku: Gronell i Didriksons 1913 – wywiad

Firma ATD Distribution z Nowego Sącza wprowadziła na polski rynek outdoorowy dwie nowe marki: szwedzką Didriksons 1913 oraz włoską – Gronell. O nowych przedsięwzięciach i planach rozmawiamy z Tomaszem Kadłubowskim.

4outdoor.pl: Jako dystrybutor jesteście młodą firmą, więc może na wstępie poproszę o parę słów na temat ATD Distribution. Od kiedy działacie na rynku outdoorowym i jakie marki macie w swoim portfolio? 

Tomasz Kadłubowski (ATD Distribution): Firma ATD Distribution jest firmą stosunkową młodą, została założona w 2011 roku w Nowym Sączu. Obecnie prowadzimy trzy marki: dystrybutorem marki MATT jesteśmy od sezonu 2010/2011, dystrybutorem marki Gronell staliśmy się w tym roku po długich analizach rynku. Jeżeli chodzi o markę Didriksons 1913, również w tym roku oficjalnie staliśmy się ich agentem na Polskę. 

Podczas rozmowy na Targach Kielce przyznaliście, że to Wy zabiegaliście o dystrybucję marki Gronell w Polsce. Jak wyglądały pertraktacje z Włochami, jak długo to trwało?

Pertraktacje nie trwały długo ponieważ Gronell już od dawna szukał solidnego partnera na Polskę i prowadził rozmowy z kilkoma firmami. Wybór ostatecznie padł na nas. Na nasze zainteresowanie tą marką miał wpływ przede wszystkim fakt, że Gronell oferuje produkty z najwyższej półki. Butów tej marki poszukuje wiele osób, które chodzą po górach. 

Na naszym rynku funkcjonuje wielu producentów górskiego obuwia. Czym wyróżniają się produkty marki Gronell, co może satnowić ich przewagę nad konkurencją?

Po pierwsze produkty marki Gronell w całości robione są we Włoszech z najlepszych materiałów dostępnych na rynku. Gronell kładzie bardzo duży nacisk na jakość butów, która jest kontrolowana na każdym etapie produkcji. Jednocześnie marka stara się ulepszać swoje produkty, zarówno pod względem nowych rozwiązań technologicznych, jak i estetycznych. Poza szeroką linią butów trekkingowych i wysokogórskich, w kolekcji marki znajdują się także modele doceniane przez myśliwych, jak również tzw. buty taktyczne. 

Jakie marki są główną konkurencją dla Gronella na naszym rynku?

Przede wszystkim La Sportiva, Meindl oraz Hanwag.

Jak będą wyglądały ceny obuwia Gronell w Polsce?

Z uwagi na to, iż są to buty najwyższej jakości, cena jest stosunkowo wysoka, jednak w tym przypadku nie płacimy za przysłowiowy „znaczek” na bucie, lecz za gwarancję, że buty nas nie zawiodą. Średnia cena buta technicznego wacha się od 890 zł do 1290 zł.

Targi Kielce Sport-Zima 2012, buty marki Gronell (fot. 4outdoor.pl)Targi Kielce Sport-Zima 2012, buty marki Gronell (fot. 4outdoor.pl)


Po targach już wiecie jakie jest wstępne zainteresowanie marką na polskim rynku outdoorowym? Gdzie pojawią się buty marki Gronell, gdzie widzicie dla nich miejsce?

Zainteresowanie butami jest coraz większe, jednak wciąż czeka nas wiele pracy. Naszymi głównymi odbiorcami są i będą sklepy górskie i myśliwskie.

Jaki macie pomysł na promocję marki w Polsce? Planujecie sponsorowanie imprez outdoorowych, będziecie wspierać jakiś sportowców?

Tak, mamy zaplanowany szeroki wachlarz działań promocyjnych marki, zarówno poprzez oferowanie produktów do testów, jak i wspieranie młodych alpinistów. Pomysłów jest wiele, jednak o szczegółach na razie nie chcemy jeszcze opowiadać. 

O sponsorowaniu polskich alpinistów i himalaistów wspominał także na targach współzałożyciel marki, Nello Grossule. Czy pojawiły się w tej kwestii już jakieś konkrety?

Chcemy wspierać młodych, pełnych zapału alpinistów, którzy dopiero zaczynają, ale jednocześnie mają już kilka sukcesów na swoim koncie. Rozmowy już trwają, jednak za wcześnie na konkrety.

Czy włoska centrala udzieli Wam wsparcia, czy wszystko jest wyłącznie po Waszej stronie?

Większość kosztów promocyjnych jest po naszej stronie, jednak włoska centrala będzie nas wspierać w niektórych aspektach.

Obecność Nello Grossule na kieleckich targach była na swój sposób wyjątkowym wydarzeniem. Czy Nello sam chciał przyjechać, czy Wy go zaprosiliście, i przede wszystkim – jak ocenił polskie tragi?

Nello Grossule ocenił targi pozytywnie, podobały mu się, mówił nawet, że są na europejskim poziomie, jednak dziwiła go niska frekwencja odwiedzających. Sam zaplanował tę podróż, gdyż chciał zobaczyć jak wyglądają polskie targi oraz przyjrzeć się naszemu rynkowi outdoorowemu. 

Targi Kielce Sport-Zima 2012: Nello Grossule z żoną i ekipa ATD DistrubutionTargi Kielce Sport-Zima 2012: Nello Grossule z żoną i ekipa ATD Distrubution

Jesteście agentem marki Didriksons 1913. Marka jest popularna w Szwecji, jednak w Polsce jeszcze niekoniecznie. Dlaczego zdecydowaliście się właśnie na nią?

Didriksons 1913 działa na rynku prawie od 100 lat i jest naprawdę niezwykle popularna w Szwecji. Właściwie nie ma chyba Szweda, który nie znałby tej marki, do tego większość szwedzkich dzieci ubierana jest od malucha w ubranka Didriksons 1913. I właśnie dlatego się nią zainteresowaliśmy. Didriksons oferuje odzież dla ludzi aktywnych o bardzo szerokim przekroju produktowym: od odzieży typowo outdoorowej, poprzez odzież z pogranicza „outdooru” i „fashion”, po wyspecjalizowaną odzież dla golfistów, wędkarzy, myśliwych i oczywiście już wspomnianych najmłodszych. Jest to więc marka dla wszystkich, na każdą porę roku i na każdą okazję – od mamy idącej ze swoim maluchem na spacer w deszczową pogodę, przez całą rodzinę uprawiającą sporty narciarskie, aż po różnego rodzaju „wyspecjalizowanych” hobbistów.

Kolekcja outdoorowa marki Didriksons 1913 (fot. Didriksons 1913)Kolekcja outdoorowa marki Didriksons 1913 (fot. Didriksons 1913)

W jakich sklepach pojawią się jej produkty?

Dzięki szerokiej ofercie marki, jej produkty pojawią się w sklepach outdoorowych, dziecięcych oraz w wyspecjalizowanych sklepach myśliwskich, wędkarskich i golfowych.

Czy w najbliższym czasie planujecie rozszerzyć portfolio o kolejne marki?

Obecnie chcemy się skupić na tych trzech markach, jako że dopiero debiutują na naszym rynku. Mamy na najbliższych kilka lat sporo pracy aby zagościły na dobre w Polsce. 

Życzymy powodzenia!

KOMENTARZE

WORDPRESS: 5
  • comment-avatar
    Anonim 6 lat

    Bez szans. Pan Tomasz wykazuje sie spora znajomością rynku uważając, ze wymienione firmy to konkurencja dla Gronella 🙂
    Smutno będzie patrzeć na spektakularna porażkę na polskim rynku.

  • comment-avatar
    Anonim 6 lat

    Pan Tomasz topi kasę w. Pan Tomasz topi kasę w markach, które nie mają szans na Polskim rynku. Nie zna wogole rynku outdoor jeżeli uważa, że Gronell, Matt czy Didrikson coś mogą zwojować.

    • comment-avatar
      Anonim 4 lata

      EWA. Od kilku lat kupuje dzieciom (i sobie)odzież didriksons,jest fenomenalna i faktycznie jest to niezwykle trudne zadanie uzupelniac garderobe (mimo,że ubranka są tzw. „rosnące” ).Przypomina mi to zabiegi rodem z poprzedniej epoki ponieważ nie ma sklepów i trzeba radzić sobie sposobami – ale ta jakość,funkcjonalność+rozsądna cena są tego warte.
      Co prawda jest bardzo miła Pani,ktora prowadzi sklep internetowy ale sprowadza niewielkie ilosci i trzeba wykazac sie nie lada refleksem,żeby złapać jeszcze właściwy rozmiar.
      Nie zgadzam się z negatywnymi opiniami,że te marki się u nas nie przyjmą.Znam wiele osób,które radzą sobie jak ja i czekają na unormowanie się rynku.
      Jeśli raz doświadczysz co to znaczy odzież Didriksons to zrozumiesz o czym mowa.Cała reszta to kompromisy.No może jeszcze FINKID a potem Reima.
      Pozdrawiam i szczerze polecam ta odzież dla naszych małych odkrywców.

  • comment-avatar
    Jacek 6 miesięcy

    Tak ten Pan Tomasz ma świetne rozeznanie w rynku, warto wpisać jego imię i nazwisko w Google to można sobie poczytać. Z góry skazany na porażkę