HomeRynek outdoor

Salewa zmienia logo i wizerunek

Od sezonu lato 2015 marka Salewa będzie prezentować się pod nowym logiem. Nawet wielkie otwarcie nowej siedziby firmy w 2011 roku w pewnym stopniu zwiastowało nadejście nowego znaku firmowego. Zarówno futurystyczny budynek w Bolzano, jak i odświeżony wizerunek mają za zadanie przekazywać światu to, co dla firmy najważniejsze: funkcjonalny design, alpejskie dziedzictwo i tradycja oraz najwyższa jakość wykonania. 

Południowy Tyrol to coś więcej niż tylko miejsce na mapie. To nasz dom. Tu każdy może w pełni oddać się pasji sportów górskich. Trudno o lepsze miejsce dla rozwoju naszej marki – mówi Massimo Baratto, SALEWA CEO.

Salewa, nowe logo od sezonu lato 2015Salewa, nowe logo od sezonu lato 2015

SALEWA: górska marka sportowa z blisko 80-letnią historią w tle

Od momentu powstania w 1935 roku, marka była ściśle związana z alpinizmem, jego rozwojem i historią. Od samego początku pasja do sportów górskich stanowiła główną siłę napędową i inspirację do projektowania innowacyjnych produktów, prowadzących wspinaczy bezpiecznie i skutecznie do wyznaczonych celów. Upłynęło wiele lat, a filozofia pozostaje wciąż taka sama.

Siłę i doświadczenie zdobyte przez te wszystkie lata staramy się przekuwać w innowacyjne produkty, które towarzyszą alpinistom na całym świecie. Jako marka jesteśmy gotowi, by sprostać temu zadaniu na skalę globalną. Oznacza to również staranną selekcję partnerów motywowaną zgodnością wyznawanych wartości. Nasze mocne alpejskie korzenie to solidna podstawa pozwalająca nam dziś patrzeć z podekscytowaniem w nadchodzącą przyszłość, a odświeżenie wizerunku marki to kluczowe wydarzenie na drodze do kolejnych sukcesów – mówi Massimo Baratto.

Swój sukces SALEWA osiągnęła dzięki międzynarodowemu zespołowi profesjonalistów połączonych pasją do sportów górskich. Pragniemy dzielić się doświadczeniami i radością, jakich dostarczają nam góry, by inspirować młodych ludzi do podejmowania nowych sportowych wyzwań, które tak bardzo wzbogacają ogólnie pojmowaną codzienność. Dlatego też, potrzeby naszych klientów to nasz priorytet. Tym samym, chcemy nie tylko wyposażyć ich w produkty adekwatne do wybranej aktywności, ale również mieć pewność, że znajdą je oni w możliwie najłatwiejszy i najwygodniejszy sposób – dodaje Massimo Baratto. 

2014: nowe logo eksperta w dziedzinie sportów górskich

Trudno o podobny symbol w branży sportowej: silny, majestatyczny orzeł dumie prezentujący nazwę SALEWA. W tym roku, jedno z najbardziej rozpoznawalnych logo dojrzało do metamorfozy. Pomysł, którego zalążek pojawił się cztery i pół roku temu, dzięki współpracy z międzynarodowym zespołem grafików zaowocował nowoczesnym, atrakcyjnym logo.

Zarejestrowane w grudniu 2012, w ubiegły weekend zostało oficjalnie zaprezentowane na międzynarodowej imprezie nad austriackim Wolfgangsee. Obecne będzie również na zbliżających się targach OutDoor we Friedrichshafen i Outdoor Retailer w Stanach Zjednoczonych. 

Górskie doświadczenie i Duch Czasu: nowe logo SALEWA

Nowe logo to także ukłon w stronę globalnie zachodzących zmian. Różnorodność perspektyw, cyfrowa rzeczywistość, duch globalizacji oraz… idące za tym pragnienie przyziemnych, podstawowych wartości.

Roger Scheali i Reiner Gestner (fot. Salewa)Roger Scheali i Reiner Gerstner (fot. Salewa)

Wszystko to znajduje swoje odzwierciedlenie w nowej tożsamości marki: nowe logo to czysta, minimalistyczna, dopracowana forma komunikacji oparta na grze kątów i wyrazistych konturów, a  jednocześnie wizerunkowo zredukowana do minimum.

Dzięki odświeżonemu wizerunkowi jesteśmy w stanie przekazać wszystkie wartości, którymi kierujemy się na co dzień. Bardzo długo i intensywnie zastanawialiśmy się, jak przekształcić nasz symbol, by optymalnie uchwycić prostotę i surowość charakterystyczne dla gór. Tym samym, projekt skupia się również na cechach, które nasi aktywni klienci tak bardzo sobie cenią – subtelnych detalach, w których leży duża siła. To one bowiem zawsze definiowały i wyróżniały nas jako markę – mówi Reiner Gerstner, Dyrektor ds. Marki i Marketingu, wyjaśniając koncepcję wizualną projektu. 

Historia i przyszłość: pasja do gór i doświadczenie zdobyte na wyprawach

Pasja do gór i sportów górskich to jeden z fundamentów, nie tylko wzmacniający markę, ale również mocno zakorzeniający ją w branży. Dla prezesa Heinera Oberrauch, zawiera się w tym zarówno historia marki, jak i jej powodzenie w przyszłości.

Heiner Oberrauch (fot. Salewa)Heiner Oberrauch (fot. Salewa)

Już od blisko 80 lat SALEWA to marka pionowego świata – marka, która narodziła się z miłości do bogactwa, które w dziedzinie sportu mają do zaoferowania góry. Wspinacze tacy jak Hermann Huber, opracowywali sprzęt, jakiego sami potrzebowali na własne wyprawy. Kolejne pokolenia kontynuowały tę tradycję, a towarzyszące im pasję i determinację czuje się w firmie również dzisiaj. Jesteśmy zdania, że dawanie naszym współpracownikom przestrzeni i możliwości do realizowania ich górskich pasji to nasza odpowiedzialność. Nowe logo to tylko zewnętrzna manifestacja. O wiele ważniejsza jest kultura, która za tym stoi.

Inspirowane nową tożsamością: get vertical

Nasza nowa tożsamość to znacznie więcej niż tylko nowe logo – mówi Dyrektor Marketingu, Maurizio Priano. Nowe logo, które na szeroką skalę zadebiutuje w kampanii marketingowej kolekcji lato 2015, wspierane jest sloganem “get vertical”.

Kampania ma na celu zainspirowanie naszych klientów to wyjścia ze strefy komfortu i podejmowania nowych wyzwań. Jest to nowa forma komunikacji, wyróżniająca się sposobem, w jaki wytrwale przekazywać będziemy wyznawane przez nas wartości; wartości takie jak pasja, zaufanie i szacunek, których uczy nas miłość do gór i sportu. W tym celu, opracowaliśmy długofalową kampanię o charakterze globalnym z sezonowymi wiadomościami skupiającymi się na konkretnych produktach – wyjaśnia Priano.

Kampania została skonstruowana w duchu holistycznym i uniwersalnym. Jest ona platformą komunikacji dla naszych wieloletnich relacji partnerskich ze znaczącymi międzynarodowymi górskimi instytucjami sportowymi oraz stowarzyszeniami przewodników górskich.

Dodatkowo, będzie ona wspierana przez innych mocnych partnerów takich jak BMW, PrimaLoft, Gore-Tex i Tourism Australia. Dzięki temu, każda z grup docelowych będzie mogła w pełni doświadczyć różnorodnego bogactwa sportów górskich. Ponadto, SALEWA patronować będzie ważnym, międzynarodowym imprezom sportowym jak Red Bull X-Alps – spektakularny wyścig typu adventure race przez Alpy.

Informacja prasowa marki Salewa

KOMENTARZE

WORDPRESS: 1
  • comment-avatar
    Kamil 6 lat ago

    Rany, jaką historie można dopisać do wymiany logo na nowe. Marketing promieniujący z tego tekstu aż parzy w oczy, niczym promienie rentgena.