INTERSPORT Polska: wyniki za trzeci kwartał porównywalny rok do roku

Sieć INTERSPORT Polska S.A. osiągnęła w III kwartale 2016 roku łączne przychody netto ze sprzedaży w wysokości 50.811 tys. zł, czyli o 4,6 proc. niższe w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, w którym Spółka odnotowała obroty w wysokości 53.262 tys. zł.
Pomimo niższych przychodów ze sprzedaży, ale dzięki obniżeniu kosztów prowadzonej działalności oraz poprawie marży procentowej, sieć INTERSPORT Polska S.A. odnotowała w III kwartale br. stratę brutto w wysokości 688 tys. zł, czyli na porównywalnym poziomie jak w III kwartale 2015 r. (było: strata brutto w wysokości 647 tys. zł.).

Sklep INTERSPORT (fot. INTERSPORT)

Sklep INTERSPORT (fot. INTERSPORT)

Narastająco, po trzech kwartałach 2016 roku, Spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 158.080 tys. zł, czyli o 3,9% niższe w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku (było: 164.526 tys. zł), odnotowała stratę brutto w wysokości 1.144 tys. zł (było: zysk brutto 688 tys. zł), zaś EBITDA kształtowała się na poziomie 4.929 tys. zł (było: 6.912 tys. zł).

19 października br. Spółka uruchomiła nowy sklep INTERSPORT o powierzchni 870 m2zlokalizowany w nowopowstałym, prestiżowym centrum handlowym POSNANIA w Poznaniu. Koszty otwarcia nowej lokalizacji były niskie ze względu na częściowe wykorzystanie wyposażenia po zamkniętych w lutym 2016 roku sklepach.

INTERSPORT w Posnanii

INTERSPORT w Posnania

Zarząd INTERSPORT Polska S.A. dążąc do poprawy marży – która w jego ocenie jest niezadowalająca – poczynił wstępne ustalenia z Grupą INTERSPORT mające na celu zmianę dotychczasowego modelu zakupowego w odniesieniu do towarów oznaczonych markami własnymi INTERSPORT. Ma to umożliwić Spółce, już w przyszłym roku, uzyskiwanie wyższych marż ze sprzedaży marek własnych i zwiększenie ich udziału w sprzedaży ogółem a tym samym przyczynić się do znaczącej poprawy wyników.

Warto dodać, że w ostatnim okresie Redakcje Biznes Trendy (dziennik Rzeczpospolita) oraz Redakcja Forum Biznesu (Dziennik Gazeta Prawna) przeprowadziły ranking konsumencki oceniający pozycję rynkową marki INTERSPORT, jej siłę, jakość usług oraz stopień zaufania konsumentów w wyniku czego, sieć INTERSPORT otrzymała wyróżnienie oraz tytuł  „Dobra Marka 2016 – Jakość, Zaufanie, Renoma”.

Źródło: INTERSPORT Polska

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0