Outdoorzy S.A. stawia na wzrost przychodów i zasięgu

Outdoorzy S.A., Spółka zajmująca się sprzedażą odzieży oraz sprzętu sportowego za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, osiągnęła w 1 kwartale roku obrotowego 2016/2017 przychody netto ze sprzedaży w wysokości 1.460 tys. zł. Spółka koncentruje swoje działania na dalszym zwiększaniu przychodów oraz budowaniu zasięgu rynkowego.



W 1 kwartale roku obrotowego 2015/2016 przychody netto ze sprzedaży Emitenta sięgnęły 1.270 tys. zł, więc wyniki sprzedażowe osiągnięte w 1 kw. roku obrotowego 2016/2017 wykazały blisko 15% wzrost w ujęciu rdr. Outdoorzy S.A. zanotowała w minionym kwartale minimalną stratę netto na poziomie 24 tys. zł, która wynikała przede wszystkim z poniesionych jednorazowych kosztów związanych z upublicznieniem na rynku NewConnect. Istotne znaczenie dla dalszego zwiększania przychodów oraz poprawy rentowności Spółki będzie miał z pewnością widoczny obecnie wzrost sprzedaży detalicznej pozwalającej uzyskiwać wyższe marże. Emitent realizuje również efektywne działania marketingowe, których rezultatem jest stałe budowanie coraz większego zasięgu sklepu internetowego outdoorzy.pl, przekładającego się na wzrost liczby klientów.

Jak podkreśla Paweł Miśkiewicz, Członek Zarządu Spółki Outdoorzy S.A.:

Jesteśmy niezwykle zadowoleni ze wzrostu odwiedzających witrynę sklepu outdoorzy.pl o ponad 54% w stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku. Przełożyło się to na zwiększenie przychodów generowanych poprzez tą platformę sprzedażową o 69%. Co ważne, nie jest to zjawisko chwilowe, a raczej stała tendencja wzrostowa, która utrzymuje się w kolejnych miesiącach. Optymalizując koszty stałe oraz marże na poszczególnych segmentach produktów, jestem przekonany, że jeśli nie wystąpią jakieś niespodziewane zdarzenia makroekonomiczne to na koniec roku obrotowego 2016/2017 będziemy w stanie pokazać solidny zysk. Jednorazowe koszty związane z wejściem na rynek NewConnect nie były do końca zaskoczeniem, liczyliśmy się z nimi. Mają one jednak negatywny wpływ na wynik, co nas oczywiście chwilowo martwi. Jednak na wynik trzeba zdecydowanie patrzeć w perspektywie długoterminowej.

Spółka cały czas prowadzi dywersyfikację oraz weryfikację swoich działań marketingowych, co w połączeniu z analizą sprzedaży i skutecznym doborem produktów wprowadzanych do oferty, umożliwia jej znaczną poprawę dostępności produktów, którymi zainteresowani są klienci. Efektywna selekcja asortymentu pozwala Emitentowi na zaopatrzenie własnego magazynu w produkty o bardzo wysokim potencjale sprzedażowym, dzięki czemu odbiorcy mogą realizować swoje zamówienia ciągu 24 godzin od ich złożenia. Outdoorzy S.A. kontynuuje prace nad wdrożeniem nowej platformy sprzedażowej, która umożliwi klientom dokonywanie zakupów w jeszcze łatwiejszy sposób oraz będzie dostosowana do korzystających z urządzeń mobilnych. Nowa wersja sklepu internetowego outdoorzy.pl zostanie zbudowana w oparciu o nowoczesne oraz innowacyjne technologie i będzie dostosowana do aktualnych trendów w branży e-commerce.

I na zakończenie Miśkiewicz dodaje:

Minimalny wzrost sprzedaży hurtowej, który wyniósł 6% w stosunku do analogicznego kwartału poprzedniego roku obrotowego, jest wynikiem odświeżenia oferty. Prędzej czy później ta chwila musiała nastąpić, a przełom roku jest okresem jak najbardziej do tego odpowiednim. Mamy podstawy zakładać, że sprzedaż nabierze jeszcze większej dynamiki w kolejnych miesiącach.

Outdoorzy S.A. zadebiutowała na rynku NewConnect w grudniu 2016 r. Głównymi Akcjonariuszami Spółki są ABS Investment S.A. oraz Robinson Europe S.A. Emitent działa w branży e-commerce i prowadzi sklep internetowy – outdoorzy.pl, który pozycjonuje się w pierwszej piątce największych sklepów o profilu outdoorowym. Posiada on w swojej ofercie produkty prawie 250 najlepszych oraz najpopularniejszych marek, co stanowi jego znaczącą przewagę konkurencyjną. Strategia rozwoju Spółki zakłada dalsze zwiększanie zasięgu działalności oraz umacnianie wizerunku marki, co powinno pozwolić na dotarcie do dużej liczby użytkowników i budowanie grupy klientów powracających, którzy będą wielokrotnie dokonywali zakupów w sklepie. Spółka opiera swoje inwestycje na 4 głównych filarach: kapitale ludzkim, marketingu, technologii oraz ofercie.

Informacja prasowa Outdoorzy.pl

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0