Funkcjonalność połączona z estetyką, innowacyjność idąca w parze z potrzebami rynku, odpowiednia promocja – to niezwykle istotne wymogi popularności produktu. Nie należy jednak zapominać o kluczowym właściwie warunku promocji każdego towaru – jego dostępność.
W Europie Zachodniej moda outdoor już dawno zdobyła dużą popularność. Tam, zarówno młodzież, jak i ludzie starsi, chwalą sobie odzież, która doskonale sprawdza się w każdych warunkach. Gotowi są zainwestować duże pieniądze, jeśli sprzęt, który kupują jest naprawdę dobry. Zagraniczni producenci notują w związku z tym gigantyczne obroty, bo i status materialny ich odbiorców pozwala je nakręcać.
Wydawać by się mogło, że obecność zachodnich dużych firm na polskim rynku outdoor, zdominuje rodzime przedsiębiorstwa. Czy tak będzie? Nie da się tego określić, gdyż dziś zagraniczni producenci nie są jeszcze tak silnie obecni na polskim rynku, wobec czego nie stanowią dużej konkurencji.
Rynek polski
"W naszym kraju zainteresowanie odzieżą i sprzętem sportowym wciąż rośnie. Klienci akceptują i chcą kupować wyposażenie outdoor. Odzież taka staje się bardziej popularna, wobec czego i Polacy coraz częściej decydują się zainwestować w dobry sprzęt" – informuje Marcin Misiejuk, product manager z firmy BERGSON.
Polscy producenci outdoor notują coraz większą sprzedaż, która wciąż utrzymuje tendencję wzrostową. Wynika to w dużej mierze z dostępności produktów na rynku. Firmy stać na to, by rozwijać swoje sieci sprzedaży, a klientów – by kupować markową odzież oraz sprzęt. Dla konsumenta liczy się zarówno dobra jakość, funkcjonalność, jak i wygląd.
Popyt nakręca podaż
BERGSON stale poszerza swą sieć sprzedaży, regularnie otwierając nowe sklepy, nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach.
"Nieustannie staramy się wzmacniać sprzedaż. Stale wzrasta liczba sklepów, by produkty BERGSON były łatwo dostępne. W sezonie jesienno-zimowym otwarte zostaną cztery kolejne sklepy. Powstaną w Zielonej Górze, Wrocławiu oraz Białymstoku" – wymienia Marcin Misiejuk.
Wzrost popularności branży outdoor wiąże się z większymi obrotami producentów sprzętu sportowego. Wysoka jakość produktów w stosunku do ich relatywnie niskiej ceny przyciąga klientów. BERGSON w porównaniu z rokiem poprzednim, odnotował na przykład 30-procentowy wzrost sprzedaży. Zainteresowanie jest szczególnie duże w małych miastach, gdzie do tej pory mieszkańcy nie mieli dostępu do tego typu produktów.
Otwarcie pierwszego z trzech nowych sklepów BERGSON nastąpi we wrześniu we wrocławskim Centrum Handlowym Marino. Kolejny, również we wrześniu, powstanie w zielonogórskim Centrum Handlowym Fokus. Ostatni punkt sprzedaży pojawi się na początku października w Centrum Handlowym Alfa w Białymstok.
KOMENTARZE