Wielkie targi w obliczu wielkiego kryzysu

Na tle, coraz gwałtowniej pogrążającej się w kryzysie, światowej gospodarki segment outdoor notuje wzrost. Wg organizatorów ispo winter o dobrych perspektywach dla branży świadczy duża ilość wystawców oraz nie gasnąca potrzeba dostarczania nowych, zaawansowanych produktów. Nie da się jednak ukryć, że targi odbywają się dopiero na początku sezonu 2009, a dane dotyczące wzrostu sprzedaży pochodzą z zeszłego, niezwykle udanego roku.

O tym jak branża zareaguje na ewentualny kryzys przekonamy się już niedługo… Pierwsze niezbyt optymistyczne sygnały dochodzą jednak z polskiego rynku –  swojej obecności na ispo winter zdecydowały się nie kontunować nasze najważniejsze firmy Euromark i Bergson.

Na tegorocznych targach w segmencie outdoor mają dominować – na przekór kryzysowi – trzy główne "kosztowne" trendy – redukcja wagi, zwiększenie jakości oraz ochrona przyrody. Producenci podejmują nieustające wysiłki aby wynaleźć jak najlżejsze produkty o jak największym zakresie zastosowań. Klienci są skłoni bowiem wydać  znaczne pieniądze, pod warunkiem, że otrzymają produkt wykonany w najwyższej technologii ale, który będą mogli wykorzystać do różnych aktywności. 

ispo winter wspiera trend ekologiczny pragnąc aby słowo "outdoor" stało się synonimem "natury". Wzrastającą świadomość ekologiczną branży potwierdza ispo ECO Responsibilty Awards 2009 przyznawana produktom wykonanym w przyjaznych środowisku procesach technologicznyc oraz (lub) z odnawialnych lub poddających się recyklingowi materiałów.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0