HomeRynek outdoor

Deuter dla kobiet

Kilka lat temu uznano w Deuterze, że modele unisex nie sprawdzają się u kobiet na poziomie kolekcji specjalistycznych. Położono duży nacisk na właściwe skonstruowanie m.in. systemu nośnego, uwzględniającego różnice w budowie anatomicznej kobiecej sylwetki. O kolekcjach plecaków Deutera przygotowanych specjalnie dla pań w rozmowie z Sylwią Szugzdą.

Sylwia Szugzda, współwłaścicielka Bakosport, dystrybutora Deutera, Hanwaga i TubbsaSylwia Szugzda, współwłaścicielka Bakosport, dystrybutora Deutera, Hanwaga i Tubbsa

(4outdoor.pl): Kiedy wprowadziliście kolekcje damskie do Waszej oferty?

Sylwia Szugzda: Pierwsze produkty dedykowane kobietom i oznaczone w kolekcji Deuter symbolem SL (Slim Fit) pojawiły się w roku 2004. Ze względu na bardzo dobry odbiór kolekcji damskiej przez rynek, firma co roku wzbogacała swoją ofertę o nowe modele, kładąc nacisk na techniczne kolekcje z serii trekkingowej, wspinaczkowej oraz hikingowej. Uznano, że modele unisex nie sprawdzają się u kobiet na poziomie kolekcji specjalistycznych. Położono duży nacisk na właściwe skonstruowanie systemu nośnego, uwzględniającego różnice w budowie anatomicznej kobiecej sylwetki.

Deuter, plecak Pace 20Deuter, plecak Freerider 24 SL

Damskie plecaki Deuter od kolekcji męskiej – przy porównaniu obu produktów z tej samej grupy – różni wiele istotnych szczegółów, np. krótsze i węższe pasy nośne, bliżej siebie osadzone, krótsza długość systemu nośnego, inne niż w męskich plecakach pochylenie pasa biodrowego, inne ukształtowanie pasa piersiowego, specjalne kliny z bardziej miękkiego wypełnienia w pasie biodrowym na wysokości kości biodrowych.

Od 2006 roku nastąpił duży wzrost sprzedaży plecaków dedykowanych kobietom. Za sukces ten odpowiada powołany w Deuter specjalny zespół kobiet związanych zawodowo z górami, który zajmuje się konstruowaniem oraz testowaniem tej grupy produktów. W zespole konsultuje nowe produkty m.in. Gerlinde Kaltenbunner. Wraz z konstruowaniem linii SL wzmocniono również akcje promocyjne na rynku europejskim, azjatyckim i USA, mające na celu szerokie uświadomienie kobietom korzyści płynących z właściwie dostosowanego sprzętu.

Deuter, plecak Pace 28 SLDeuter, plecak Pace 28 SL

Jaki jest procent damskiego segmentu w całości produkcji Deuter?

W najnowszej kolekcji Deuter plecaki z linii kobiecej zajmują ok. 35% całej kolekcji i jest to tendencja wzrostowa.

Jak procentowo wygląda wzrost sprzedaży damskiej linii produktów?

Od mniej więcej 2 lat zauważamy istotny wzrost sprzedaży serii damskich. W 2006 roku udział sprzedaży plecaków damskich wynosił ok. 12%, w roku następnym zwiększył się już dwukrotnie. W roku 2009 planujemy sprzedaż damskiej linii plecaków na poziomie ok. 40% w stosunku do kolekcji męskiej – tym bardziej, że na sezon zimowy Deuter wprowadza kolejne damskie plecaki techniczne.

Deuter, plecak Pace 20Deuter, plecak Pace 20

Ta tendencja znajduje swoje odzwierciedlenie nie tylko w ilości produktów oferowanych w nowych kolekcjach, ale również w działaniach marketingowych firmy. Seria damska SL rzuca kobiecy blask na całą kolekcję, dominują damskie motywy graficzne. Wizerunkowo firma również kierunkuje swoje działania na kobiety, m.in. przez większe wykorzystanie symboliki, kolorystyki i udział w sportowych przedsięwzięciach kobiet.

Deuter, plecak Freerider Pro 28 SLDeuter, plecak Freerider Pro 30

Po 5 latach od wprowadzenia pierwszych plecaków serii SL można stwierdzić, że techniczne plecaki dla kobiet przeznaczone do wielodniowego transportu, wspinaczki, skiturów lub jednodniowych wycieczek szybko wyprą z rynku modele unisex – nieprzystosowane do kobiecej sylwetki.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0