Światowy kryzys nie omija gigantów, VF Corporation, jedna z największych globalnych korporacji zajmujących się branżą odzieżową, w której skład wchodzą m.in. takie marki, jak Wrangler, Lee, Vans, JanSport, Nautica i oczywiście najbardziej dla naszej branży interesujący The North Face, opublikowała raport z pierwszego kwartału 2009 roku.
Raport przynosi wieści zgodne ze światową tendencją – przychody VF Corporation spadły w stosunku do pierwszego kwartału 2008 roku o 7% do 1 725,5 mln dolarów. Duży wpływ na taką skalę spadków miał rosnący kurs dolara i wyniki przeliczone z uwzględnieniem różnic kursowych pokazują 2% spadek przychodów korporacji. Oto jak te wyniki komentuje Eric C.
Wiseman, prezes VF Corporation:
Jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia celów zamierzonych dla pierwszego kwartału. Nasze wszystkie podstawowe parametry finansowe pozostają bardzo mocne, zmniejszamy zapasy i wykonujemy dalsze cięcia kosztów. Jednakże zmiany na kilku kluczowych dla nas rynkach zmusiły nas do modyfikacji planów na ten rok. […] Czasy kryzysu są dla mocnych firm, mających w ofercie mocne brandy, ogromną szansą na poprawienie w dłuższej perspektywie swojej pozycji rynkowej. Zamierzamy skorzystać z tej okazji i wyjść z kryzysu jeszcze mocniejsi.
Na tle wyników całej korporacji bardzo dobrze prezentują się osiągnięcia segmentu "Outdoor and Action Sports". Przychody ze sprzedaży z uwzględnieniem różnic kursowych wzrosły w tym segmencie o 2%, przy czym na rynku amerykańskim wzrost wyniósł 4%, a przychody międzynarodowe spadły o 1%. Bardzo dobre, bo aż dwucyfrowe wzrosty miały miejsce na rynku azjatyckim, w rejonie gdzie VF Corporation inwestuje bardzo intensywnie.
"Outdoor and Action Sports" zanotował 16% wzrost sprzedaży w stacjonarnych i internetowych sklepach firmowych (monobrand).
Do segmentu "Outdoor and Action Sports" zalicza się The North Face, jedna z największych światowych marek outdoorowych i druga co do wielkości marka VF Corporation. Wyniki The North Face z pierwszego kwartału 2009 można uznać za rewelacyjne – przychody ze sprzedaży produktów marki, oczywiście z uwzględnieniem różnic kursowych, wzrosły o 14%. Oby był to dobry prognostyk dla całej branży outdoor.
Źródło: VF Corporation
KOMENTARZE