9 maja tego roku została otwarta Galeria Cuprum Arena w Lubinie, a w niej swoje miejsce znalazło kilka sklepów outdoorowych.
Cuprum Arena to imponująca galeria handlowa o archtekturze zdecydowanie odbiegającej od standardów. Jej budynek, zbudowany na planie okręgu, na terenie wyrobisk
górniczych, składa się z pięciu kondygnacji w tym trzech handlowych. Wewnątrz
funkcjonuje 130 sklepów i placówek usługowych. Powierzchnia zabudowy wyniosła 2 ha, zaś całkowita powierzchnia
użytkowa galerii to 69 000 metrów kwadratowych. Wewnątrz umiejscowiono
również wielopoziomowy parking na kilkaset samochodów.
Inwestorem Cuprum Arena jest Dariusz Miłek, szef notowanej na giełdzie NG2 SA, zwany "krolem tanich butów". Miłek nie oszczędzał, ale koszt budowy Cuprum Arena i tak wyniósł
raptem 300 mln złotych (głównie własnych środków właściciela). Czy aby Lubin, który ma 83
tys. mieszkańców, stać na takie
centrum?
W samym Lubinie jest przecież KGHM z 27 tys. pracowników, 17 pensjami
rocznie i średnią zarobków ponad 7 tys. zł. Do tego nieopodal są Polkowice —
najbogatsza gmina w Polsce. I Głogów. W sumie te trzy miasta i okolice tworzą
aglomerację z około 250 tys. mieszkańców. Może się okazać, że Cuprum Arena to
najatrakcyjniejsze centrum handlowe w Polsce, ponieważ kolejne takich rozmiarów
w okolicy raczej nie powstanie. Porównując to z większymi miastami, gdzie mogą
jeszcze powstać kolejne projekty, może się okazać, że to w Lubinie
prawdopodobnie będzie więcej mieszkańców na jedno centrum handlowe — twierdzi
Miłek. [Źródło: Okrąglak na wyrobisku – Puls Biznesu]
W centrum powstały trzy nowe sklepy outdoorowe: Martes Sport, 4F Sport Performance oraz Planet Outdoor.
Dla Martes Sport, który jest dystrybutorem Arena, Colmar, Hi-Tec (także producent), Magnum, Newland, jest to już 9 sklep firmowy.
4F Sport Performance od paru lat intensywnie i konsekwentnie rozwija swoją sieć dystrybucji i ten sklep jest już 29 firmowym punktem marki.
Planet Outdoor to sieć sprzedaży, której właścicielem jest Euromark Polska S.A. W ciągu ostatnich 3 lat ilość sklepów Planet
Outdoor zwiększyła się z 3 do 25 (licząc łącznie z przejętą jesienią
2008 roku siecią 5 sklepów spółki Espina w Trójmieście). Celem Euromark Polska S.A. jest uzyskanie w swoje sieci wyższych marż oraz większej kontroli nad ofertą swoich marek (Campus i Alpinus) kierowaną do
ostatecznego odbiorcy.
KOMENTARZE
Trzy miasta i aż 250 tyś.. Trzy miasta i aż 250 tyś. mieszkańców, to przecież wieś…
Ale jaka wieś…… Takich mieszczan jak Ty , tacy wieśniacy jak my wysyłamy po piwo……