Garmin, jeden z liderów w dziedzinie nawigacji satelitarnej,
opublikował wyniki drugiego kwartału 2009, pomimo spadków sprzedaży we wszystkich segmentach firma dalej jest na plusie.
Przychody Garmina w drugim kwartale wyniosły 669 mln $ i były mniejsze o 27% od wyników ubiegłorocznych. Mimo tego firma nadal może się pochwalić sporymi zyskami, wynoszącymi 161 mln $. Taki poziom zysków firma zawdzięcza cieciu kosztów, dzięki czemu marża brutto wzrosła do 52.6% (w drugim kwartale 2008 – 45.8%, w pierwszym kwartale 2009 – 44.9%). Spadki sprzedaży w segmentach wyglądały następująco:
- nawigacja samochodowa: spadek o 31% do 437 mln $
- outdoor i fitnes: spadek o 9% do 108 mln $
- nawigacja lotnicza: spadek o 28% do $64 mln $
- nawigacja morska: spadek o 15% do $60 mln $
Dr. Min Kao, prezes Garmina, tak komentuje wyniki outdooru:
Segment outdoor i fitnes był do tej pory naszym najbardziej odpornym działem w czasie kryzysu. Teraz po dziewięciu kwartałach ciągłego wzrostu odnotowaliśmy 9-procentowy spadek przychodów w tym segmencie. Ale porównanie z drugim kwartałem 2008 może nie oddawać w pełni rzeczywistości, w tamtym okresie wprowadziliśmy na rynek wiele nowych produktów. Dalej uważamy, że w tym segmencie kryje się ogromny potencjał. Spodziewamy się, że wprowadzenie OregonTM 550t, DakotaTM, Forerunner 310XT oraz linii fitnesowej FR 60 pozwoli nam osiągać na tym rynku stałe przychody i dobre marże w kolejnych kwartałach.
Warto zaprezentować jak kształtowały się przychody firmy w zależności od regionu geograficznego:
- Ameryka Północna: spadek o 24% do 436 mln $
- Europa: spadek o 36% do 198 mln $
- Azja: wzrost do o 21% do 21 mln $
Garmin to kolejna firma, która odnotowała wzrosty na rynkach azjatyckich. Wygląda na to, że te rozwijające się gospodarki hamują w kryzysie zdecydowanie wolniej.
KOMENTARZE