HomeRynek outdoor

Garmin wierzy w outdoor

Garmin, jeden z liderów w dziedzinie nawigacji satelitarnej,
opublikował wyniki drugiego kwartału 2009, pomimo spadków sprzedaży we wszystkich segmentach firma dalej jest na plusie.

Przychody Garmina w drugim kwartale wyniosły 669 mln $ i były mniejsze o 27% od wyników ubiegłorocznych. Mimo tego firma nadal może się pochwalić sporymi zyskami, wynoszącymi 161 mln $. Taki poziom zysków firma zawdzięcza cieciu kosztów, dzięki czemu marża brutto wzrosła do 52.6% (w drugim kwartale 2008 – 45.8%,  w pierwszym kwartale 2009 – 44.9%). Spadki sprzedaży w segmentach wyglądały następująco:

  • nawigacja samochodowa: spadek o 31% do 437 mln $
  • outdoor i fitnes: spadek o 9% do 108 mln $
  • nawigacja lotnicza: spadek o 28% do $64 mln $
  • nawigacja morska: spadek o 15% do $60 mln $

Dr. Min Kao, prezes Garmina, tak komentuje wyniki outdooru:

Segment outdoor i fitnes był do tej pory naszym najbardziej odpornym działem w czasie kryzysu. Teraz po dziewięciu kwartałach ciągłego wzrostu odnotowaliśmy 9-procentowy spadek przychodów w tym segmencie. Ale porównanie z drugim kwartałem 2008 może nie oddawać w pełni rzeczywistości, w tamtym okresie wprowadziliśmy na rynek wiele nowych produktów. Dalej uważamy, że w tym segmencie kryje się ogromny potencjał. Spodziewamy się, że wprowadzenie OregonTM 550t, DakotaTM, Forerunner 310XT oraz linii fitnesowej FR 60 pozwoli nam osiągać na tym rynku stałe przychody i dobre marże w kolejnych kwartałach.

Warto zaprezentować jak kształtowały się przychody firmy w zależności od regionu geograficznego:

  • Ameryka Północna: spadek o 24% do 436 mln $
  • Europa: spadek o 36% do 198 mln $
  • Azja: wzrost do o 21% do 21 mln $

Garmin to kolejna firma, która odnotowała wzrosty na rynkach azjatyckich. Wygląda na to, że te rozwijające się gospodarki hamują w kryzysie zdecydowanie wolniej.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0