Koncept jednostki wzorcowej dla sieci sklepów INTERSPORT powstał w studiu projektowym KONTEKST specjalizującym się w branży Retail Design.
W projekcie wielkopowierzchniowego salonu sportowego autorzy konceptu zaproponowali oryginalny związek przestrzeni z produktem. Specjalne meble i ekspozytory dedykowane produktom urozmaicają sklep INTERSPORT i sprawiają, że klient się w nim nie nudzi, a ofertę postrzega jako bogatą.
Trawiaste pagóry pól golfowych, skaliste załomy dróg wspinaczkowych, faktura smaganego halnym drewna to niektóre inspiracje mebli i wydzielonych stref sklepu, poświęconych dyscyplinom sportowym i turystyce. Design jest tutaj używany jako metoda wspierania sprzedaży przez wywoływanie pozytywnych emocji u klientów. Przykuć uwagę a następnie wciągnąć klienta w emocjonującą grę zakupów to cel projektantów ze studia KONTEKST i jednocześnie klucz do sukcesu marki.
W 2009 roku koncept sieciowego sklepu sportowego INTERSPORT zdobył Złoty Laur Klienta wyprzedzając między innymi GO Sport i DECATHLON kolejno na drugim i trzecim miejscu.
Zdaniem Krzysztofa i Henryka Tłuszcz, właścicieli firmy KONTEKST i jednocześnie autorów nagrodzonego Laurem Klienta konceptu sklepu, wyniki badania opinii konsumentów dowodzą jak silnym narzędziem zdobywania przewagi rynkowej może być design w rękach marki, która nauczy się z niego świadomie korzystać.
Źródło: Kontekst
KOMENTARZE