HomeRynek outdoor

European Outdoor Group zakłada Komitet EoL

Grupa Robocza ds. Zrównoważonego Rozwoju (Sustainability Working Group), która stanowi część European Outdoor Group, pracuje nad projektem strategii End of Life. Terminem „End of Life” (EoL) określa się przewidywaną żywotność produktu oraz okres, w którym producent sprzedaje, serwisuje oraz promuje dany produkt.

Powołano Komitet Strategii EoL (End Of Life Options Committee), a jego przewodniczącym został Adrian Huber z Mammut Sports Group. Pozostali członkowie tego Komitetu reprezentują Vaude, Salomon, W L Gore, University of Applied Sciences HTW, Azimut, Advansa, Eco Guides (NGO), Klättermusen, Polartec, adidas, Bergans, Helly Hansen i Invista.

Zadaniem Komitetu jest dostarczanie i promowanie wspólnych rozwiązań EoL dla całej branży, włączając w to:

  • model biznesowy oparty na zrównoważonym rozwoj,
  • wymierne kluczowe czynniki (ekonomiczne, ekologiczne, społeczne),
  • konkretne rozwiązania które będą w stanie zoptymalizować wartość ekonomiczną z uwzględnieniem konsekwencji dla środowiska naturalnego,
  • działania na rzecz zaangażowania konsumentów i kluczowych udziałowców.

Podczas omawiania biznesowego modelu EoL, Adrian Huber stwierdził, że: branża posiada obecnie tego typu programy na poziomie poszczególnych przedsiębiorstw, jednak naszym celem jest stworzenie modelu biznesowego, który będzie mógł posłużyć branży jako rozwiązanie kompletne i spójne, a tym samym będzie dostarczać wysoce skutecznych i uniwersalnych rozwiązań. Bez względu na to jak będzie wyglądać ostateczny model ważnym jest, żeby sprawdzał się w przedsiębiorstwach wszelkiej wielkości i na wszelkich poziomach łańcucha handlowego.

Komitet EoL wyznaczył sobie już cele strategiczne oraz obszary działań:

  • zakłada się, że przynajmniej 10 dużych marek zaangażuje się w model biznesowy EoL do roku 2012,
  • konieczne będzie zaangażowanie udziałowców na wszelkich poziomach przy wykorzystaniu istniejącej infrastruktury EoL,
  • pod uwagę brane będą sprawdzone przykłady dobrej praktyki – będą one analizowane i udoskonalane,
  • model biznesowy i rozwiązania EoL będą się opierać na prawdziwym biznesie, wszyscy udziałowcy będą musieli mieć z tego korzyść,
  • jakakolwiek droga zostanie obrana, będzie ona musiała być praktyczna i łatwa w dostosowaniu do branży tekstylnej i odzieżowej.

Prace Grupy Roboczej ds. Zrównoważonego Rozwoju są otwarte dla wszystkich, a NIE WYŁĄCZNIE dla członków European Outdoor Group; Grupa Robocza stanowi otwartą platformę i z chęcią wita zaangażowanie ze wszelkich poziomów łańcucha handlowego.

Mark Held, Sekretarz Generalny European Outdoor Group, stwierdził: European Outdoor Group działa w imieniu całego sektora outdoorowego. Pragniemy zachęcić każdego zainteresowanego działalnością Grupy Roboczej ds. Zrównoważonego Rozwoju, aby udał się na jej stronę internetową i zapisał się. Im bardziej zróżnicowany i reprezentatywny będzie skład Grupy Roboczej, tym bliżej nam będzie do wypracowania rozwiązań skutecznych dla całej branży.

European Outdoor Group jest stowarzyszeniem powołanym w celu reprezentowania wspólnych interesów europejskiej branży outdoorowej. European Outdoor Group została założona w 2003 r. i zrzesza 48 członków. Grupa Kierownicza nadzorująca Grupę Roboczą ds. Zrównoważonego Rozwoju składa się obecnie z przedstawicieli takich firm jak: Adidas, Vaude, Mammut, W L Gore, Odlo, Salomon, Haglöfs, The North Face, Deuter, Globetrotter, Petzl, Bever Zwerfsport oraz European Outdoor Group.

Źródło: European Outdoor Group (tłum. Tomasz Przesmycki)

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0