Strategia firmy Mammut skierowana na rozwój marketingu przyniosła ciekawe efekty. Oprócz rewelacyjnych wyników finansowych (news) przyszły również sukcesy prestiżowe. Szwajcarskie Stowarzyszenie Marketingu (GfM* – Gesellschaft für Marketing) nagrodziło Mammuta za imponujące działania marketingowe.
27 października 2009 w Zurichu Dyrektor generalny Mammuta Rolf G. Schmid i dyrektor marketingu Michael Gyssler odebrali prestiżową nagrodę GfM podczas gali w Dolder Grand Hotel. Nagrodę, świadczącą o zorientowanej na rynek strategii marketingowej Mammuta, wręczył professor Manfred Bruhn – prezes GfM.
Mammut zyskał szczególne uznanie za umiejętne połączenie zastosowanych w produktach innowacyjnych technologii z wysokim poziomem satysfakcji klienta i nowatorską koncepcją komunikacji.
Obecnie, obok rozwoju produktu oraz ciągłej optymalizacji procesów biznesowych, komunikacja stała się kluczowym punktem zarządzania. Już w poprzednich latach Mammut dążył do tworzenia wyjątkowych kampanii, np. outdoorowa kampania letnia 2005 prezentująca Mary Woodbridge – ambitną 80-latkę, „planującą" wyprawę na Mt. Everest.
Jury doceniło aktywność internetową firmy i obecną kampanię reklamową. Nowa strona internetowa Mammuta i trwająca kampania "Mammut test event"** są przykładami, jak tego typu polityka reklamowa może być wykorzystana do bardzo szybkiego przyciągnięcia uwagi grupy docelowej – wyjaśnia Manfred Bruhn.
Michael Gyssler podkreślił wagę nagrody GfM:
W przeszłości otrzymywaliśmy już nagrody za indywidualne kampanie, ale moim zdaniem ta nagroda jest najbardziej znacząca dla całej naszej polityki, rozwijanej i z sukcesem wprowadzanej na rynek w ciągu ostatnich kilku lat.
Nie zawsze wybieraliśmy najprostsze rozwiązania. Często podejmowaliśmy ryzykowne kroki. Tym bardziej jesteśmy usatysfakcjonowani, że nasza odwaga, wysiłki i rezultaty otrzymały tak wielkie uznanie.
Mammut wyrósł z małej, rodzinnej firmy – specjalizującej się w produkcji lin – na nowoczesne, specjalistyczne przedsiębiorstwo, zajmujące czołowe miejsce obok renomowanych firm w branży takich, jak North Face czy Jack Wolfskin.
Sukces Mammuta w ostatnich latach – w większej mierze na rynkach eksportowych, które stanowią ponad 70% jego całościowej sprzedaży – jest wynikiem wysokiej jakości produktów, dopasowanych to grupy docelowej oraz innowacyjnego marketingu firmy. Dodatkowo partnerskie relacje ze sprzedawcami, profesjonalna obsługa klienta i współpraca ze słynnymi ludźmi gór pomogły stymulować ciągły wzrost firmy.
*GfM (Gesellschaft fur Marketing – Stowarzyszenie Marketingu) to zespół pionierów marketingu. GfM powstało w 1941 roku i przez 68 lat znacznie wpływało na rozwój zorientowanych marketingowo przedsięwzięć w Szwajcarii. Jego członkowie należą do ponad 700 znanych podmiotów wszystkich branż, jak również instytucji publicznych zajmujących się gospodarką rynkową. Misją GfM jest pobudzanie działań marketingowych, jako stylu myślenia w długofalowym zarządzaniu przedsiębiorstwem.
** W 2008 roku 200 entuzjastów produktów firmy Mammut przybyło z całej Europy do Berner Oberland, by wziąć udział w aktywnym teście alpejskiej bielizny Mammuta.
źródło: Mammut
tłum. Monika Hajnos
KOMENTARZE