Smutny wrzesień w Ameryce

Wieści zza Oceanu nie są optymistyczne – wrzesień był kolejnym miesiącem spadków sprzedaży w amerykańskim outdoorze. 

Raport Outdoor Industry Association (OIA) z wrześniowej sprzedaży w
sklepach outdoroowych i kajakowych działających we wszystkich kanałach
(sklepy: sieciowe, internetowe,
specjalistyczne) pokazuje 4% spadek w stosunku do roku ubiegłego.
Globalna sprzedaż we wrześniu spadła z 350 mln $ (2008 rok) do 336 mln
$.

Specjalistyczne sklepy outdoorowe

Specjalistyczne sklepy outdoorowe, jako jedyny kanał sprzedaży, odnotowały 3% wzrost przychodów. Dobrze sprzedawały sprzęt, akcesoria i obuwie. Wzrosła sprzedaż śpiworów (11%), namiotów (19%) oraz plecaków (13%). W akcesoriach świetnie sprzedawały się materace, kuchenki, lodówki, apteczki, meble kampingowe, wszystkie notując dwucyfrowe wzrosty. Rewelacyjne 60% wzrosty znotowała kategoria butów multisport. Sprzedaż butów turystycznych wzrosła o 15%.

Sieci

Sprzedaż w sklepach sieciowych spadła o 9%, notując spadki w czterech podstawowych kategoriach produktów. Zaledwie kilka kategorii produktów z działu sportowego odnotowało wzrosty: podkoszulki z krótkim rękawem, podkoszulki bez rękawów, spódniczki oraz spódniczko-spodenki. Rosła też sprzedaż butów zimowych, casualowych oraz multisport. Rewelacyjnie radziła sobie podobnie jak we wrześniu kategoria energy food.

Internet

Sprzedaż jednostkowa w sklepach internetowych spadła we wrześniu aż o 12%. Internetowi handlowcy zrekompensowali spadek wzrostem cen o 10%, co ostatecznie zmniejszyło ich przychody jedynie o 3%. Dobrze sprzedawały się namioty, sprzęt wspinaczkowy i akcesoria. Buty turystyczne odnotowały 31% wzrost jednostkowy i 45% wartościowy.

Źródło: Outdoor Industry Association

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0