HomeRynek outdoor

Ekologiczny sklep firmy The North Face

Sklep The North Face otrzymał LEED-CI Gold Certification – oznaczenie dla ekologicznych konstrukcji i budynków.

Ekologiczny sklep firmy The North Face w USA (www.vfc.com)Ekologiczny sklep firmy The North Face w USA (www.vfc.com)
Marki outdoorowe chcąc być ekologicznymi, dbają już nie tylko o technologie i materiały, lecz również o przestrzeń, w której sprzedają swoje produkty, czyli o sklepy. Przykładem tej postawy jest firma The North Face, której salon mieszczący się w miejscowości Boise, w Stanach Zjednoczonych, otrzymał LEED-CI (Leadership in Energy and Environmental Design for Commercial Interiors) Gold Certyficate. Oznacza to, że konstrukcja sklepu, użyte do budowy i obsługi salonu materiały i systemy spełniają ekologiczne normy.

Certyfikat jest inicjatywą amerykańskiej organizacji non profit, propagującej design i budownictwo, które troszczy się o środowisko naturalne – U.S. Green Building Council. Certyfikat LEED-CI Gold jest istotnym w skali USA systemem oceny projektów ekologicznych konstrukcji i budynków.

Otwarty w 2008 roku sklep w Boise ma powierzchnię ponad 805 m² i zajmuje dwa piętra historycznego trzypiętrowego budynku, zbudowanego z drewna i cegły. Budynek ten, zwany „The Mode", znajduje się w centrum biznesowej dzielnicy miasta.

Projektanci zadbali, aby konstrukcja i wyposażenie sklepu spełniły wyśrubowane ekologiczne standardy. Dzięki specjalnym systemom monitorującym i dużym oknom, oświetlenie zużywa 25 proc. mniej energii. Także kasy sklepowe, komputery i klimatyzacja są energooszczędne i podlegają stałej kontroli. Wyposażenie łazienek w wydajną armaturę pozwala na zużycie 26 proc. mniej wody. Wszystkie wewnętrzne farby, kleje, pokrycia i dywany zawierają minimalną ilość lotnych związków szkodliwych dla otoczenia. Innowacyjny design w budynku wtórnie wykorzystuje 92 proc. już istniejących w lokalu składników, włączając w to także wyeksponowane cegły i kolumny. Ponad 80 proc. gruzu powstałego przy adaptacji budynku posortowano na miejscu do oddzielnych pojemników i wysłano do odpowiednich ośrodków utylizacyjnych.

Ekologiczny sklep firmy The North Face w USA (www.vfc.com)Ekologiczny sklep firmy The North Face w USA (www.vfc.com)
Osiągnięcie tego certyfikatu jest efektem połączonej pracy firmy The North Face, jej pracowników, współpracowników oraz konsultantów LEED. Dla sukcesu tego projektu kluczowa była strategia, a więc integracja idei eko projektu oraz procesu decyzyjnego. Ekologiczne cele zostały ustalone już wcześniej, zaplanowane i śledzone w procesie rozwoju. Wynik końcowy to zdrowy, efektywny energetycznie sklep, z niskimi kosztami operacyjnymi, zmniejszonym śladem węglowym. I oczywiście dużo tańszy w utrzymaniu.

Ponad to The North Face w trosce o środowisko naturalne współpracuje z wieloma partnerami. Angażując się w standardy Bluesign firma eliminuje z procesu produkcji toksyczne chemikalia, natomiast program EPA Climate Leaders pomaga jej mierzyć i monitorować emisje gazów cieplarnianych. Dzięki współpracy z organizacją Bonneville Environmental Foundation, The North Face inwestuje w odnawialne źródła energii, zaś wraz z Conservation Fund’s Go-Zero włącza się w akcję równoważenia skutków związanych z aktywnością człowieka, chodzi tu głównie o program odnowy gruntów i sadzenie drzew.

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0