Znowu nadszedł czas, aby ispo – najważniejsze targi sportowe na świecie, otworzyły swoje podwoje. Przez cztery dni, od 7 do 10 lutego, targi monachijskie skupią na sobie uwagę całej branży sportowej.
Wiodące światowe marki zaprezentują międzynarodowej publiczności najnowsze trendy, produkty oraz technologiczne innowacje. Jak co roku, niezwykłe produkty oraz przełamujące schematy pomysły czekają na swoją premierę na targach ispo. Również w 2010 roku odwiedzający będą świadkami wielu niespodzianek oraz poznają źródła nowych sportowych inspiracji. Wrócą do domu z bogatą wiedzą o najnowszych produktach, wybijających się markach oraz o obowiązujących w nadchodzącym sezonie trendach. To wszystko ułatwi im podejmowanie kluczowych, biznesowych decyzji.
Aby Państwa wizytę na ispo uczynić jeszcze bardziej udaną przygotowaliśmy dla Państwa coś specjalnego – The Sports Community Card! Pośród wielu innych udogodnień, nowa karta ułatwi Państwu wstęp na tereny targowe – szybko i bez kłopotów, bez niepotrzebnych kolejek!
Z wielką przyjemnością będziemy Państwa gościć w Monachium.
Gorąco wszystkich zapraszamy!
Tobias Gröber i Markus Hefter
4outdoor: Twój związek z ispo jest bardzo silny – jesteś zaangażowany w monachijskie targi od wielu lat. Jak zatem postrzegasz jubileusz 40-lecia ispo?
Tobias Gröber: Ta rocznica jest dowodem na to, że międzynarodowa branża sportowa traktuje nas jako godnego zaufania i kompetentnego partnera. To uznanie zdobyliśmy dzięki uczciwemu, partnerskiemu dialogowi, który zawsze prowadziliśmy z naszymi klientami. Poza tym targom ispo udało się, mimo „dojrzałego" wieku, zachować „młodzieńczość" i tym samym nowoczesność. To jest także wyzwanie dla nas na przyszłość. Pracujemy intensywnie nad tym, aby ispo nadal pozostawało wiarygodne, rzetelne pod względem informacyjnym, motywujące i wywoływało duże emocje.
4outdoor: Rok po roku ispo stara się wspierać nowe trendy i innowacje. Co zatem będzie motywem przewodnim najbliższej edycji targów?
Markus Hefter: Ponownie zwrócimy uwagę na ważny temat „zachowania środowiska naturalnego dla potomnych”. Wiele projektów będzie z nim w różny sposób powiązanych. Eco Village zgromadzi w jednym miejscu produkty i firmy, które są godnymi naśladowania pionierami w zakresie wprowadzania ekologicznych technologii. Tutaj będzie też można obejrzeć produkty nagrodzone Eco Responsibility Award. Ponadto ispo wspiera na partnerskich zasadach rozmaite organizacje powiązane z tym tematem: Association for Conservation, bluesign Technologies AG i TU Muenchen. Będą one więc obecne na ispo 2010, gdzie przedstawią swoje projekty. Staramy się nie zaniedbywać również młodych marek. Dla nich przeznaczone będą platformy BrandNew, Greenhouse, WarmUp lub SkiLift. Uwieńczeniem targów będzie ispo career day, platforma służąca wsparciu młodych (absolwentów, młodzieży rozpoczynającej pracę zawodową, młodych specjalistów) w ukierunkowanym planowaniu kariery zawodowej w branży sportowej. W ramach tego projektu zostanie „rozdanych” ok. 50 miejsc na praktyki i staże. Nadane zostaną także tytuły potwierdzające ukończenie studiów wyższych.
4outdoor: ispo to nie tylko targi, ale również warsztaty, prelekcje, zawody oraz konkursy. Co w tym roku zapowiada się najciekawiej? Jakie trendy dominują wśród produktów zgłoszonych do ispo Outdoor Awards?
Petra Grisel: Rzeczywiście dużo się będzie działo podczas nadchodzącej edycji targów. Najważniejsze eventy to:
- Snow, Ice and Rock Summit – Hala A6
- DAV Boulder Cup (Puchar Niemiec w Boulderingu), Niedziela – 7.02.2010, wydarzenie całodniowe, Hala A6, Summit Area
- DAV Kids Cup (Puchar Niemiec w Bulderingu w kategorii juniorzy), środa – 10.02.2010, Hala A6, godz. 14
- Pokazy mody outdoorowej, Hala A6, Summit Area
- Outdoor&Ski Get-Together (wspólna impreza wieczorna), poniedziałek – 8.02.2010, Summit Area
- Ecco-Village, przy wejściu wschodnim (Entrance East)
- Ecco Responsibility Award, przy wejściu wschodnim (Entrance East)
- AfC, Association for Conservation, stoisko przy wejściu wschodnim (Entrance East)
- Targi Kajakarstwa – stoisko od strony wejścia wschodniego, przy wejściu do hali B6, w ramach współpracy między targami
- TU Muenchen – hala A6, stoisko nr 131
- Scandinavian Outdoor Group Village – Hala A6, wystawcy skandynawscy
- Freeride Village z kawiarenką – Hala B5 (firmy Arc’teryx, Black Diamond, Five Ten)
- Joachim Franz Team, World Aids Awareness – wejście północne
- Miasteczko namiotowe – Atrium na wysokości hali B6, A6
- Stoisko Bluesign, hala B6, 200B
- Seminaria Bluesign
Słyszałam, że wiele marek skupi się w tym roku w większym stopniu na odzieży freeride. Specjalistyczny sprzęt i odzież techniczna będą jednak nadal w centrum uwagi. Również w kombinacji z nowinkami z zakresu elektroniki.
Bardzo dużo dzieje się także w segemencie backcountry, dobry przykład stanowią wiązania do nart touringowych. Arc’teryx zaprezentuje natomiast fantastyczne rękawiczki.
4outdoor: Dwukrotnie odwiedziłaś targi w Kielcach, poznałaś zatem trochę specyfikę polskiego outdooru. Jak zatem zarekomendowałabyś nadchodzące targi ispo polskim gościom?
Eva Schlangenotto: Z moich obserwacji wynika, że polska branża sportowa przykłada dużą wagę do autentycznych doświadczeń i informacji z tzw. pierwszej ręki, które można pozyskać właśnie na imprezach skierowanych do branży. Snow, Ice & Rock Summit i wspólna impreza wieczorna branży outdoorowej i narciarskiej (Outdoor&Ski Get-Together) stwarzają doskonałe warunki do spotkania i wymiany informacji w luźniejszej atmosferze. Doskonałym narzędziem pomocnym w pielęgnacji aktualnych kontaktów i pozyskania nowych, także międzynarodowych, jest Retailer Lounge, miejsce spotkań międzynarodowych przedstawicieli handlu branżowego. Ten, kto szuka nowych marek, powinien natomiast w pierwszej kolejności odwiedzić platformy Greenhouse, SkiLift i WarmUp. Last but not least warto zwrócić uwagę na temat „eko", który będzie się przewijać w wielu projektach.
—————————
Tobias Gröber
Studiował w Bayreuth ekonomię sportu. Studia ukończył w 1999 roku. Po ukończeniu studiów w Niemczech wyjechał do Barcelony, gdzie studiował jeden semestr na INEFC Barcelona (Instituto Nacional de Educación Fisica de Catalunya). Już podczas studiów związał się z Messe München International: już 1997 odbywał praktyki przy targach ispo, następnie do jesieni 1998 pracował dla targów ispo jako stażysta. Od 1999 jest zatrudniony w Messe München International. Na początku koordynował i zarządzał poszczególnymi obszarami ski_ispo i outdoor_ispo. 2006 przejął kierownictwo nad kompleksem targów zwanym ispo Group, do którego należą następujące imprezy: ispo, ispo china, Sport Source Europe, Sport Source Asia, Bike Expo, Golf Europe. Niedługo potem objął stanowisko Dyrektora Pionu Targów Dóbr Konsumpcyjnych Targów Monachijskich, które aktualnie piastuje.
Petra Griesel
Nazywana przez przyjaciół i znajomych „Petzi" studiowała sport na Uniwersytecie Technicznym w Monachium. Po ukończeniu studiów pracowała 4 lata (2002-2005) w agencji PR Kern Gottbrath Kommunikation, gdzie zajmowała się obsługą marek outdoorowych takich jak ARC´TERYX, Black Diamond i Primus. Od stycznia 2006 pracuje dla targów ispo i jako Community Manager zarządza halami ski i outdoor.
Markus Hefter
Dla ispo pracuje od 2007, na początku jako Project Director obszaru outdoor, a od 1 listopada 2008 jako komisarz targów ispo. W latach 2004-2007 był zatrudniony w M,O,C, Muenchner Ordercenter, gdzie jako kierownik projektu i sprzedaży centrum kontraktacji branży sportowej i obuwniczej był odpowiedzialny za opiekę nad klientami strategicznymi i zarządzanie jakością jak również strategię rozwoju.
Eva Schlangenotto
W
2008 ukończyła studia ekonomiczne na Uniwersytecie w Paderborn. Do października
2006 pracowała w agencji PR Kern Gottbrath-Kommunikation w Monachium, w której
zajmowała się obsługą w zakresie public relations m.in. firm Arc’teryx i
Chiemsee. Od listopada 2006 w zespole ispo, najpierw jako asystentka komisarza
generalnego ispo, od lipca 2006 jako koordynator zarządzający halami
outdoor_ispo. Od lutego 2009 pełni dodatkowo
funkcję koordynatora ds. Bike Expo Trends & Innovations, Bike Art,
Accessoires.
KOMENTARZE