W Lafumie outdoor ciągle rośnie

Grupa Lafuma wydaje się odbijać od kryzysowego dna, a jej dział outdoorowy nadal jest liderem wyników całej korporacji.

Grupa Lafuma to jeden z większych graczy na europejskim rynku outdoorowo-sportowym. Roczne przychody Grupy wynoszą ok. 260 mln €. Oczywiście Lafuma jest najmocniejsza na swoim rodzimym rynku, przychody ze sprzedaży we Francji to grubo ponad połowa całości sprzedaży (ok. 158 mln €). W pakiecie Grupy Lafuma znajdują się marki obejmujące cały segment rynku sportowo-outdorowego. Grupa Lafuma w zakończonym 30 września roku finansowym 2008/09 odnotowała 3% spadek skonsolidowanych przychodów. W obliczu kryzysu wyniki te były całkiem dobre, lecz po uwzględnieniu zmian kursowych i zmian strukturalnych w firmie (np. przejęcia Eidera) spadek ten wyniósł już 9,2%. W Lafumie świetnie radził sobie segment outodoorowy. Przychody ze sprzedaży działu Mountain Division (Eider i Millet) wzrosły o 36,3%. Po uwzględnieniu różnic kursowych oraz efektu włączenia Eidera wzrost ten wyniósł 5,3%.

Dlatego z ciekawością oczekiwaliśmy wyników Lafumy za pierwszy kwartał jej roku finansowego (okres listopad-grudzień 2009). I wygląda na to, że w firmie dzieje się trochę lepiej, przychody wszystkich działów grupy w stosunku do ostatniego kwartału 2008 zmalały o 3,9%, a po uwzględnieniu różnic kursowych spadek ten wynosi tylko 0,5%.

Na tle wyników innych marek Lafumy świetnie radził sobie dział stricte outdoorowy (marki Millet i Eider). Odnotowano tutaj 4,1% wzrost przychodów. Do tak dobrych wyników przyczyniła się świetna sprzedaż Milleta i Eidera na rynkach azjatyckich.

Sprzedaż w Grupie Lafuma geograficznie
mln euro Q1
FY 09/10
Q1
FY 08/09

zmiana
France 32,2 31,1 + 3,4%
International 19,3 22,4 13,9%
Lafuma Group 51,4 53,5 -3,9%
Sprzedaż w Grupie Lafuma z podziałem na "dywizje"

mln euro
Q1
FY 9/10
Q1
FY 08/09

zmiana
Great Outdoor – Lafuma 14,2 17,6 -19,4%
Board Sports – Oxbow 10,1 8,3 +21,4%
Country – Le Chameau 5,4 6,7 -19%
Mountain – Millet, Eider 21,7 20,8 + 4,1%
Lafuma Group 51,4 53,5 -3,9%

Źródło: Lafuma

COMMENTS

WORDPRESS: 0