Końcówka roku 2009 dobra dla Columbia

Columbia Sportswear Company, jeden ze światowych liderów rynku
outdoorowego, ogłosił wyniki za czwarty kwartał 2009 roku – przychody
korporacji wzrosły o 1%.

Columbia Sportswear Company, Columbia, logo

Sprzedaż Columbia Sportswear Company w czwartym kwartale 2009 wyniosła 358,3 mln $, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było to 354,9 mln $. Oznacza to wzrost przychodów firmy o 1% oraz wzrost dochodu netto o ponad 4 mln $ do 23,1 mln $. Tim Boyle, prezes Columbia,
komentuje:

"Sprzedaż w czwartym kwartale była znacząco lepsza do tej, która prognozowaliśmy jeszcze w październiku. Głównie za sprawą dobrych wyników na amerykańskim rynku. Ale sprzedaż Columbia była dobra na całym świecie. Świetnie zadziałał nasz kanał sprzedaży bezpośredniej, który odpowiada za dużą część naszych przychodów".

O 23% spadły przychody Columbia ze
sprzedaży w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Te straty zrekompensowały świetne wyniki (+16%) w rejonie
LAAP (Ameryka
Łacińska i Azja) oraz 5% wzrosty na najważniejszym dla firmy rynku
amerykańskim rynku.

Ciekawie przedstawiają się wyniki poszczególnych brandów koncernu. W czwartym kwartale najlepiej radził sobie Sorel (+27%) oraz techniczny Mountain Hardwear
(+19%). Natomiast podstawowa marka, czyli Columbia odnotowała 2% spadki.

Źródło: Columbia Sportswear Company

KOMENTARZE

WORDPRESS: 0