Szwajcarska firma Mammut Sports AG sprzedaje markę Toko nowej jednostce norweskiej firmy Swix Sport AS. Umowa wejdzie w życie od 1 września 2010 roku.
Krok ten jest wyrazem koncentracji Mammut Sports Group AS na rynku sportów outdoorowych oraz swojej głównej marce Mammut.
– Szybki rozwój marki Mammut w ostatnich latach i wyzwania przyszłej ekspansji na rynkach światowych, wymagają od nas skupienia na tym całego naszego wysiłku. To te właśnie czynniki stoją za tą transakcją – wyjaśnia Rolf G. Schmid, dyrektor generalny Mammut Sports Group.
Toko zajmując pozycję lidera w Europie Środkowej, ma długą tradycję w produkcji smarów do nart, a dziś oferuje także szeroki wybór narzędzi oraz produktów pielęgnacyjnych. Czarno-żółte logo marki jest doskonale rozpoznawalne na międzynarodowym rynku narciarskim. Toko reprezentuje około 5% rocznego obrotu Mammut Sports Group.
Po sfinalizowaniu transakcji, Toko zachowa swoją szwajcarską tożsamość, zaś Swix Sport AS będzie prowadzić dwumarkową strategię, z odrębnym portfolio produktów oraz zróżnicowanymi kanałami dystrybucji. Jednocześnie Toko i Swix, odniosą korzyści ze wspólnych inwestycji w rozwój produktu, samej produkcji, jak i logistyki.
– Wiodąca pozycja Toko na rynku środkowoeuropejskim oraz silnie zaznaczona obecność na rynkach krajów alpejskich, doskonale uzupełniają się z naszym ukierunkowaniem na Skandynawię – zapewnia Ulf Bjerknes, dyrektor generalny Swix Sport AS.
Swix przejmuje całą działalność Toko, produkty, a także zespół i będzie nimi zarządzał ze szwajcarskiego Altstätten, miejscowości gdzie dawniej mieściła się siedziba Toko. Nowym tworem o nazwie Toko-Swix Sport AG będzie kierował obecny menadżer marki Toko – Thorsten Walter.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Toko znalazł w Swix Sport AS nowego właściciela, który doskonale zna biznes i może dalej rozwijać wszystko to, co budowaliśmy przez lata – dodaje Rolf G. Schmid.
Źródło: Mammut Sports AG (oprac. A.Ż.)
KOMENTARZE