2 sierpnia miało miejsce zebranie założycielskie Krajowej Izby Sportu, na którym podjęto uchwałę o powołaniu Izby, przyjęto statut oraz wybrano władze pierwszej kadencji,
uczestniczyli delegaci 112 podmiotów gospodarczych.
Czesław Lang, prezes Krajowej Izby Sportu (fot. cos.re.pl)
Jednym z zadań jakie stawiają sobie pomysłodawcy i inicjatorzy KIS jest propagowanie zasad etyki w działalności gospodarczej związanej ze sportem poprzez opracowanie i wprowadzeni w życie Karty Dobrych Praktyk Polskiego Sportu. Zasady Karty zostały przedstawione członkom-założycielom i będą w najbliższych tygodniach przedmiotem konsultacji. Po zarejestrowaniu statutu, prawodopodobnie wiosną 2011 roku, planowane jest zwołanie nadzwyczajnego zgromadzenia Izby, na którym Karta zostanie ostatecznie zatwierdzona i przyjęta.
KIS chciałby także pośredniczyć w rozstrzyganiu ewentualnych sporów, na przykład na linii zawodnik – klub, na zasadzie arbitrażu. Praktyka wskazuje bowiem, że jest to znacznie szybszy i skuteczniejszy sposób niż ciągnące się latami spory sądowe.
Prezesem Krajowej Izby Sportu (KIS) został Czesław Lang, wicemistrz
olimpijski, pierwszy polski kolarz zawodowy, a dziś organizator imprez
sportowych z Tour de Pologne. Pierwszym wiceprezesem KIS wybrana została
wielokrotna medalistka mistrzostw świata w pięcioboju, wiceprezes
Polskiego Komitetu Olimpijskiego Dorota Idzi.
Funkcję przewodniczącego 25-osobowej Rady Izby delegaci powierzyli
Sławomirowi Dudzińskiemu, prezesowi Totalizatora Sportowego. W skład
rady wszedł też Tomasz Osuchowski właściciel Sport Electronic, firmy
działajacej na rynku outdoorowym.
Za niezwykle ważne zadanie inicjatorzy powstania KIS uznają wypracowanie programu kariery zawodniczej, zarówno w okresie uprawiania sportu jak i po zakończeniu kariery. Jak podkreśliła Dorota Idzi wyczynowe uprawianie sportu jest zawodem specyficznym, w którym nieuchronnie nadchodzi moment zakończenia kariery i podjęcia decyzji co do dalszej drogi życiowej.
Czesław Lang, który po zakończeniu kariery z powodzenie realizuje się w biznesie, uważa, że Izba będzie doskonałym forum wymiany doświadczeń, a równocześnie ułatwi "kojarzenie" firm planujących zaangażowanie finansowe w dziedzinie sportu z zawodnikami, klubami czy organizatorami widowisk. KIS zamierza także gromadzić i rozpowszechniać informacje o firmach związanych ze sportem oraz oferować swym członkom pomoc organizacyjną w ich działalności marketingowej.
Źródło: PAP
KOMENTARZE