Zwiększenie liczby klientów, inwestycje w technologie i innowacje, wzmocnienie pozycji na kluczowych dla marki rynkach, sprzedaż bezpośrednia oraz komunikacja oparta na inspiracji ludzi do prowadzenia aktywnego stylu życia to podstawowe filary strategii marki The North Face przedstawionej na spotkaniu inwestorów, które odbyło się wczoraj (15.12.2010) w Nowym Jorku.
Celem marki jest osiągnięcie w ciągu najbliższych 5 lat wzrostu na poziomie 16% rocznie, tak by przychody w 2015 roku osiągnęły poziom 3 mld dolarów.
The North Face, marka należąca do VF Corporation, oferuje najbardziej zaawansowane technicznie produkty wspinaczom, sportowcom wytrzymałościowym, miłośnikom gór i sportów zimowych oraz odkrywcom. Steve Rendle, dyrektor generalny VF Outdoor Americas Coalition oraz marki The North Face podczas spotkania inwestorów zapowiedział, że marka planuje utrzymanie pozycji lidera w segmencie odzieży outdooowej poprzez kontynuację 40-letniej tradycji badań i innowacji.
Strategia zwiększenia przychodów marki o 1,6 mld dolarów w czasie najbliższych pięciu lat zakłada:
• Dotarcie do nowych konsumentów, poprzez skupienie się na unikalnych potrzebach sportowców oraz entuzjastów sportów outdoorowych. Kluczowe znaczenie w tym zakresie będzie miał Activity Based Model (ABM) (tłum. model oparty na aktywnościach), który zakłada projektowanie zaawansowanej technologicznie odzieży dostosowanej do potrzeb konsumentów z czterech kluczowych dla marki segmentów rynku: aktywności w plenerze, sportów wytrzymałościowych, sportów akcji oraz młodzieżowym.
• Inwestycje w technologie i innowacje, czyli budowanie przewagi konkurencyjnej w obszarach produktów, marketingu, wspracia sprzedaży, dystrybucji oraz handlu internetowego poprzez wprowadzanie na rynek najnowszych technologii oraz nowatorskich rozwiązań w każdej z tych dziedzin.
• Wzmocnienie pozycji na rynkach kluczowych dla marki. Strategia wzrostu oparta jest przede wszystkim na kontynuacji międzynarodowej ekspansji marki. Przewiduje się, że przychody z rynków innych niż amerykański osiągną wzrost na poziomie 20% rocznie w ciągu najbliższych pięciu lat. Zakładany wzrost przychodów w Europie i Azji to odpowiednio 16% i 30%. Obecnie The North Face rozpoczął proces kształtowania rynku odzieży outdoorowej w Chinach, najszybciej rosnącym rynku na świecie.
• Wprowadzenie globalnego modelu sprzedaży bezpośredniej. Sklepy firmowe The North Face są wyjątkowym miejscem dla entuzjastów sportów outdoorowych. Sprzedaż oparta na modelu ABM, dzielenie się pasją i osiągnięciami sportowców oraz tworzenie wspólnego miejsca dla wszystkich miłośników aktywnego stylu życia to podstawy wizerunku marki. Stanowiące obecnie 19% dochodu wpływy ze sprzedaży bezpośredniej, mają osiągnąć poziom 25% w 2015 roku dzięki otwarciu nowych sklepów własnych oraz rozwinięciu sprzedaży przez Internet.
• Inspirację ludzi do prowadzenia aktywnego stylu życia. Misją marki jest zaangażowanie jak największej liczby konsumentów do wszelkich aktywności plenerowych, a także inspiracja do odpowiedzialnego odkrywania świata przyrody oraz pokonywania granic własnych możliwości.
Produkty i marketing – podstawa działań na najbliższe lata
Podstawą marki The North Face są niezmiennie zaawansowane produkty. Ponad 70-osobowy zespół najlepszych sportowców i podróżników każdego dnia poddaje produkty próbie podczas ekspedycji w najcięższych warunkach.
The North Face angażuje się w najbardziej prestiżowe przedsięwzięcia i ekspedycje na świecie takie jak:
• Ponad 20 wejść na Mount Everest dokonanych przez członków teamu The North Face
• Samotne wejście Alex Honnolda na Half Dome w parku Yosemite w 2008 roku
• The North Face Masters of Snowboarding
• The North Face Ultra Trail du Mont Blanc®
• Pierwsze zimowe wejście na Makalu – Simone Moro
• 50 maratonów w 50 dni w 50 stanach USA przebiegnięte przez Deana Karnazesa
• W Polsce: The North Face Polish Freeskiing Open
Marka dobiera jako partnerów dostawców najbardziej innowacyjnych materiałów, co pozwala na lepsze dopasowanie odzieży do potrzeb miłośników poszczególnych dyscyplin. Przykładem takiego działania jest tegoroczna kurtka
Kishtwar wykonana z dzianiny Polartec Power Shield Pro, która charakteryzuje się wodoodpornością i “oddychalnością” większą, niż jakakolwiek tkanina wprowadzona wcześniej na rynek. Kurtka Kishtwar została wyróżniona międzynarodową nagrodą za najbardziej innowacyjny produkt sezonu jesień 2010/2011 targów ISPO w Monachium, otrzymała tytuł „Gear of the Year” amerykańskiego magazynu „Outside”, a w Polsce znalazła się w finale plebiscytu TVN Męska Rzecz 2010.
By wzmocnić świadomość marki oraz jej produktów, nakłady na marketing marki The North Face wzrosły o 45% w 2010 roku – dzięki temu marka pojawiła aż 729 milionów razy w mediach europejskich. W USA The North Face zaangażował się także w największe wydarzenie sezonu zimowego, czyli zawody Winter X Games. Sponsoring wspierany jest dedykowaną kampanią reklamową, która rozpoczęła się w listopadzie i potrwa do końca stycznia 2011.
“W 2010 roku dochody VF Outdoor & Action Sports Coalition stanowią 40% wszystkich dochodów VF – przewidujemy, że ten segment naszej działalności, skierowany do sportowców oraz miłośników aktywnego stylu życia będzie najszybciej rozwijającą się gałęzią naszego biznesu” powiedział Eric Wiseman, prezes oraz dyrektor zarządzający VF Corporation.
źródło: The North Face
KOMENTARZE